مقالات مرتبط با روکش صندلی خودرو

آموزش ویدئویی نصب روکش صندلی🎥 [مناسب پژو۴۰۵، پراید، سمند، ۲۰۶ و تیبا … ]

آموزش نصب روکش صندلی

جهت آموزش نصب روکش صندلی ماشین با ما همراه باشید.لازم به ذکر هست که این آموزش برای اکثر خودرو های موجود در بازار از جمله پژو پارس، پژو ۴۰۵، سمند، تیبا، پژو ۲۰۶ و پراید کارایی دارد. بسیاری از افراد از طریق فروشگاه اینترنتی روکش صندلی برای ماشین خود خریداری می‌کنند. این افراد مایل هستند محصول خریداری شده را به صورت درست و اصولی نصب کنند.

برای این افراد آموزش نصب روکش صندلی بسیار لازم است.نحوه نصب روکش صندلی ماشین برای افراد غیر متخصص کار دشوار و زمان‌بر است.به همین جهت در این مقاله ما قصد داریم به شما کمک کنیم مثل یک حرفه‌ای روکش ماشین خود را نصب کنید.این کار از نظر اقتصادی هم برای شما به صرفه است.

زیرا دیگر هزینه نصب و دستمزد برای این کار صرف نمی‌کنید.برای آموزش نصب روکش صندلی خودرو مراحل زیر را با دقت انجام دهید.همچنین میتوانید برای مشاهده مقاله راهنمای خرید کفپوش خودرو کلیک کنید و کد تخفیف استتثنایی بگیرید.

قبل از توضیح درباره مراحل نصب روکش صندلی باید گفت معمولا این روکش‌ها ۱۲ تکه هستند.چهار عدد کفی و چهار عدد تکیه‌گاه که مربوط به صندلی‌های جلو و عقب است.چهار عدد هم زیر سری برای صندلی‌های جلویی و عقبی وجود دارد.البته نوع طراحی روکش‌ها با هم متفاوت بوده و برای بعضی از ماشین‌ها مانند ۲۰۶ در قسمت عقب سه عدد زیر سری موجود است.

مرحله اول تعویض روکش صندلی جلو:

برای تعویض روکش صندلی قسمت کف روکش یا نشیمنگاه صندلی است.در آموزش نصب روکش صندلی باید گفت معمولا برای همه نوع ماشین از این مرحله شروع می‌کنید. ابتدا از صندلی‌های جلویی شروع کنید.این قسمت از روکش صندلی را روی کف صندلی قرار دهید و با حرکات دست آن را روی صندلی به طوری قرار دهید که همه‌ی دوخت‌ها روی هم قرار بگیرد.

روکش دوم باید به روی روکش اول به طوری قرار بگیرد که همه‌ی دوخت‌ها روی هم باشد.این کار نکته اصلی برای تمیزی کار شما است.در زیر روکش دوم کش‌هایی وجود دارد که باید به وسیله نوک انگشت به زیر روکش اول و زیر صندلی فرستاده شود.این کش‌ها را در زیر صندلی محکم گره بزنید یا می‌توانید کش‌ها را زیر فنرهای روکش گره بزنید و با کش قیطانی محکم بکشید و گره بزنید.

نحوه نصب روکش صندلی ماشین

تعویض روکش صندلی

مرحله دوم نصب تکیه‌گاه یا پشتی روکش :

در واقع قطعه بعدی است که باید در تعویض روکش صندلی به آن بپردازید.بعد از نصب نشیمنگاه و کفی قسمت تکیه‌گاه یا پشتی روکش است. برای در آوردن صندلی عقب ماشین دو آموزش، درآوردن صندلی عقب پژو ۴۰۵ و پارس همچنین نحوه درآوردن صندلی عقب سمند برای استفاده شما تهیه شده است.

در ادامه کار مانند مرحله اول از صندلی جلویی شروع می‌کنید.در این مرحله باید روکش را تا نصف برمی‌گردانید و روی قسمت پشتی صندلی می‌کشید.این کار را مانند مرحله قبل باید به نحوی انجام دهید که همه‌ی دوخت‌ها روی هم قرار بگیرند. در این مرحله باید از میان فاصله بین قسمت تکیه‌گاه یا پشتی و قسمت نشیمنگاه صندلی کش‌ها را به زیر صندلی جلویی ماشین بفرستید. سپس باید کش‌ها را زیر صندلی و در واقع زیر فنر‌ها گره محکم بزنید.جهت آموزش نصب روکش صندلی به ساده‌ترین شکل ادامه مطالب را از دست ندهید.

آموزش گام به گام روکش صندلی

طریقه نصب روکش صندلی

باید این نکته را در نظر بگیرید که دو مرحله بالا برای هر دو صندلی‌های جلویی عینا باید تکرار شود.سعی کنید گره‌ها به گونه‌ای انجام شود که روکش صندلی شل نباشد و محکم بسته شده باشد.در ادامه با آموزش نصب روکش صندلی عقب ماشین با شما هستیم.

آموزش نصب روکش صندلی عقب ماشین

تا اینجا شما صندلی‌های جلویی ماشین را روکش کرده‌اید.و باید مراحلی را برای روکش کردن صندلی پشت انجام دهید.لطفا تمام مراحل را با دقت و حوصله انجام داده تا نتیجه نهایی خوب باشد.

مرحله بعدی مربوط به صندلی پشتی ماشین است.مانند قبل از قسمت کف روکش صندلی یا نشیمنگاه صندلی پشت شروع می‌کنید. بیشتر روکش‌های صندلی پشت به گونه‌ای طراحی می‌شوند که به صورت دو تکه باشند.در این مرحله نیاز است که قسمت کفی عقب ماشین از بدنه جدا شده و در محلی دیگر قرار بگیرد.

بعد از انتقال کفی به محل دیگر باید روکش صندلی را در قسمت کف صندلی قرار دهید و مانند مراحل قبلی آموزش نصب روکش صندلی عمل کنید.باید کش‌ها دو به دو گره بزنید و کش قیطانی را محکم گره بزنید.اگر روکش صندلی شما به صورت دو تکه بود باید برای قسمت بعدی هم مانند این مرحله این کار را تکرار کنید.برای آموزش گام به گام روکش صندلی عقب ماشین با ما همراه باشید.

طرز نصب روکش صندلی

مرحله بعد مربوط به تکیه‌گاه صندلی عقب است.در این مرحله باید قسمت تکیه‌گاه روکش را روی تکیه‌گاه صندلی قرار دهید.قسمت تکیه‌گاه صندلی یا پشتی صندلی از بدنه ماشین جدا نمی‌شود به همین دلیل این مرحله در داخل ماشین انجام می‌شود.برای انجام این مرحله باید روکش را از قسمت تکیه‌گاه وارد خود صندلی کنید.حتما باید دوخت‌ها بر هم منطبق باشند.کش‌های تکیه‌گاه روکش را باید به هم محکم گره بزنید تا روکش صندلی شل نباشد.

طرز نصب روکش صندلی

در روکش‌هایی که در قسمت عقب دارای تکیه‌گاه و نشیمنگاه یک تکه هستند،باید مانند صندلی جلویی عمل کنید.از یک طرف تکیه‌گاه یا نشیمنگاه شروع کنید و روکش را روی صندلی به آرامی فیکس کنید.در آخر هم کش‌ها را زیر صندلی محکم ببندید.

بعد از انجام مراحل گفته شده در آموزش نصب روکش صندلی عقب باید با یک وسیله تیز قسمت‌هایی که اهرم در آن قرار گرفته را با یک برش کوچک مشخص کنید.بعد از ایجاد برش اهرام را از جای مشخص شده به بیرون انتقال دهید.

جزئیات نصب روکش صندلی

این مرحله از مراحل پایانی طریقه نصب روکش صندلی می‌باشد.در این مرحله از آموزش نصب روکش صندلی باید زیر سری‌های صندلی‌های ماشین را روکش کنید. زیر سری‌ها در صندلی‌های جلویی و عقب ماشین وجود دارند.با کاور کردن صندلی‌های جلویی و پشتی ماشین لازم است که این جزئیات را هم کاور کنید.

روکش کردن زیر سری‌ها به راحتی انجام می‌شود.البته قبل از کاور کردن آن‌ها لازم است با شی تیزی جای زیر سری‌ها را روی روکش جدید صندلی‌ها مشخص کنید.برای انجام روکش زیر سری کافی است که آن را وارد روکش مخصوص کنید.هر کدام از روکش‌های زیر سری از نظر طراحی متفاوت هستند.بعضی از آن‌ها به وسیله کش و بعضی دیگر به وسیله چسب محکم می‌شوند.

جنس چسب در این محصولات معمولا از نوع چسب زبر و نرم است.البته روکش‌هایی هم در بازار وجود دارند که باید از زیر این قسمت آن‌ها را دوخت تا محکم شوند.

طرز نصب روکش صندلی

بعضی از ست‌های روکش صندلی دارای بالشتک‌هایی مخصوص صندلی جلو هستند.برای نصب این بالشتک‌ها کافی است که آن‌ها را روی زیر سری قرار داده و از پشت گره بزنید.

در ویدئو بالا نحوه صحیح نصب روکش به صورت ویدئویی آموش داده میشود. در صورت هر گونه سوال یا ابهام در انتهای این صفحه قسمت کامنت ها نظر خود را بنویسید تا در اسرع وقت به انها جواب داده شود.

طرز نصب روکش صندلی با مراحل بالا به راحتی انجام می‌شود.این کار زیبایی خاصی به ماشین شما ارزانی می‌کند.هم‌چنین در صورت کثیف شدن به راحتی می‌توانید روکش را جدا کرده و بعد از شست و شو و تمیز کردن صندلی دوباره با روش بالا آن را نصب کنید.به طور کلی پوشاندن صندلی ماشین طول عمر صندلی‌ها را افزایش می‌دهد.در صورت خراب شدن می‌توانید آن را با روکش جدید جایگزین کنید.

آموزش ویدئویی نصب روکش صندلی🎥 [مناسب پژو۴۰۵، پراید، سمند، ۲۰۶ و تیبا ... ]
حتما بخوانید
”]

امکانات جانبی روکش صندلی

آموزش نصب روکش صندلی طبق مراحل گفته شده صورت می‌گیرد. البته محصولات دیگری هم هستند که شما می‌توانید آن‌ها را خریداری و نصب کنید.یکی از آن محصولات گرم‌کننده صندلی است.این وسیله هم مانند روکش صندلی به روی صندلی ماشین قرار گرفته و راه حل بسیار خوبی در برابر سرمای زمستان است.این هیتر به فندک ماشین وصل شده و باعث گرم شدن صندلی می‌شود.


طرز نصب روکش صندلی

نتیجه‌ی نهایی تا حد زیادی به نوع روکش خریداری شده توسط شما بستگی دارد.به همین جهت خیلی مهم است که شما روکش صندلی را انتخاب و خریداری کنید که مناسب برای ماشین شما باشد.برای داشتن خرید درست و مناسب اطلاعات کافی درباره روکش‌ها مهم است.

در ابتدا باید گفت که اصولا روکش‌ها به دو دسته‌ی سفارشی و سراسری تقسیم می‌شوند.در روکش صندلی سفارشی، شما محصولی را خریداری می‌کنید که بر اساس استانداردهای ماشین شما و با توجه به مدل ماشین شما به صورت سفارشی دوخته شده است و روکش صندلی با کیفیت و با توجه به سلیقه خودتان دریافت می کنید.

اما روکش‌های سراسری توسط کارخانه و با یک الگوی خاص دوخته شده است.امکان این که روکش سراسری خریداری شده به طور کامل فیت صندلی ماشین شما نباشد،زیاد است.البته کارخانه‌ها و فروشنده‌هایی هم وجود دارند که کم‌ترین خطا را در کار خود داشته و روکش‌های مناسبی را تولید و عرضه می‌کنند.بنابراین قیمت روکش صندلی سراسری نسبت به روکش‌ سفارشی قیمت کم‌تری دارد.

این اطلاعات اولیه جهت خرید روکش‌های صندلی لازم است.نصب این کاور‌ها با این که کار زمان‌بری است اما به راحتی صورت می‌گیرد.ما با زبانی ساده سعی کردیم آموزش نصب روکش صندلی را توضیح دهیم.


سولات متداول چادر ماشین ضد سرقت

آیا آموزش ویدئویی برای نصب روکش پراید، پژو پارس و ۴۰۵ دارید؟

بله | برای این سه خودرو آموزش ویژه ویدئویی تهیه شده که میتوانید با مشاهده آن به راحتی روکش صندلی ماشین خود را تعویض کنید.در صورت هرگونه ابهام در بخش نظرات با ما در میان بزارید

این آموزش برای چه ماشین هایی مناسب است؟

نصب روکش خودرو برای اکثر ماشین های داخلی و خارجی مخصوصا خودرو های پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند، پژو ۲۰۶، تیبا و پراید حدودا یکسان است و تفاوت هایی جزئی با توجه به نوع دوخت و برند روکش دارد که سعی شده این نکات در پایان مقاله بیان شود.

نصب روکش صندلی توسط خودمون با شخص متخصص تفاوت دارد؟

انجام این کار از طرف شما نیازمند دقت ،حوصله و وقت آزاد می‌باشد همچنین حتما در پوشین روکش به صندلی دقت لازم را داشته باشید تا به روکش آسیبی وارد نشود در صورت شک و تردید میتوانید این کار را با هزینه ای نسبتا کم به فرد خبره واگزار کنید.

برای نصب روکش صندلی چه نکاتی را باید توجه کنیم؟

تمامی نکات نصب روکش توسط کارشناسان ما تهیه و داخل این مقاله گنجانده شده است که برای مطالعه انها می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

آیا در نصب روکش با مشکل روبه‌رو شده اید؟ سوالی دارید؟

کارشناسان تیم الولوکس آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه نصب روکش صندلی برای تمامی خودرو های داخلی از جمله پژو ۴۰۵ – پژو پارس – سمند – پژو ۲۰۶ و تمام محصولات سایپا از جمله تیبا و پراید میباشد.برای این امر سوال خود را بعد از مشاهده آموزش در قسمت نظرات بنویسید.

برچسب ها

نحوه درآوردن صندلی عقب پژو پارس، نحوه درآوردن صندلی عقب پژو۴۰۵، صندلی عقب پژو پارس، نحوه درآوردن صندلی عقب سمند، نصب روکش صندلی پراید۱۳۱، روکش صندلی پژو پارس، نحوه درآوردن صندلی عقب تیبا، باز كردن صندلي عقب سمند، نصب روکش صندلی، آموزش تعویض صندلی پراید، آموزش نصب روکش صندلی پژو۴۰۵، درآوردن صندلی جلو پژو۴۰۵، باز كردن صندلي جلو سمند، نحوه درآوردن صندلی عقب ساینا، نحوه درآوردن صندلی عقب دنا، روش باز كردن صندلي عقب پارس، باز كردن صندلي عقب پرشيا، نصب روکش صندلی دنا ،چگونه روکش صندلی ماشین را عوض کنیم

31 نظر در “آموزش ویدئویی نصب روکش صندلی🎥 [مناسب پژو۴۰۵، پراید، سمند، ۲۰۶ و تیبا … ]

  1. الهه شیری گفت:

    سلام به خوبی نحوه نصب روکش صندلی راتوضیح دادید وعالی بودولی قبل ازدیدن ویدیوی نصب ازشما تقاضا بهم کمک کنید من می‌خواهم درمنزل باپارچه هایی که دارم روکش صندلی پراید معمولی بدوزم وبه شخصی هدیه بدم ولی اندازه هاراندارم مثلا می دونم پرایدش صندلی عقب یه تیکه هست هم نشیمنگاه وهم کمریش ساده هستش ویه تیکه مثلا زیپ نمی خوره شما لطف کنید اندازه ها را اگرهم شده روی یک نقاشی بهم نشان دهید از شماسپاسگذارم

    1. با سلام. لطفا با شماره 09100843102 تماس یا در واتساپ یا تلگرام پیام بدین زاهنماییتون میکنیم.

  2. عبدالرضا صدیق گفت:

    با سلام
    خسته نباشید
    لطفاً راهنمایی کنید که تکیه گاه صندلی عقب پژو پارس مدل قدیمی(83) چطوری در میاد؟
    پایین زیر صندلی پیچ نداره. ممنونم

  3. علی گفت:

    سلام آیا نصب روکش از روی پلاستیک نایلونی کارخانه باعث تعریق میشه یا نه چون ضد آب میشه به خاطر اون میخوام از روی پلاستیک نایلونی روکش پارچه ای نصب کنم.

    1. با سلام، جدا از بحث تعریق وجود نایلون زیر روکش باعث حرکت و تون خوردن اون میشه. توصیه ما به شما اینه که نایلون های روی صندلی را باز کنید و بعد روکش جدید نصب کنید.

  4. احسان گفت:

    سلام یک قلاب یا شبیه میخ مانند گرد شکل که اکثر نصابهای روکش صندلی استفاده میکنن اسمش چیه چون وقتی روکش نصب میکنم با اون بندهای روکش نصب میکنم و برای محکم کاری اون قلابهارو با یک انبر بهم تا میکنن روی روکش از زیر میخواستم بدونم اسم اون میخ چی هست

  5. سحر گفت:

    سلام وقت بخیر لطفا میشه راهنمایی کنید ماشین من پراید هستش الان صندلی ماشین نخس شده روکش صندلی هم همون مدلی که توی توضیحات فرمودید قسمت نشیمن گاهش از تکیه گاه جدا هستش میشه لطفا بیشتر راهنمایی کنید چون میخواهم درش بیارم بشورمش

    1. با سلام
      لطفا ابتدا بفرمایید که روکش صندلی ماشین فابریکیه یا اینکه روکش جدید انداختین ؟

  6. سپيده گفت:

    سلام.من يه روكش براي خودروي كوييك خريداري كردم كه قسمت بالاي پشتي هاي صندلي كه محل قرار گيري پشت سري ها هست،سوراخي براي قرار دادن پشت سري نداره!
    ميشه راهنمايي م كنيد لطفاً!

    1. با سلام
      این موضوع رو باید با جایی که خرید کردین بپرسین.
      اما کلا این مشکل با یک برش کوچیک با تیغ حل میشه. فقط احتیاط کنید که برش باید جزئی باشه و شکاف زیاد ایجاد نکنید.

      1. محمدرضا اکبری گفت:

        روکش صندلی خریده ام که یک تکه هست یعنی قسمت نشیمن و پشتی بهم وصل و یک تکه هست و دو کش یکی برای نشیمن و یکی برای پشتی هر گونه که وصل میکنم با نشستن و بلند شدن حرکت می‌کند لطفاً راهنمایی بفرمایید

        1. با سلام
          ابتدا بفرمایید که ماشینتون چیه ؟

    2. سیروان مرادی گفت:

      راه حلش یه سیگاره اون سوراخ جای میله بالشتک رو اینجوری ایجد کنید

  7. سعید گفت:

    سلام وقت بخیر،توی نصب های جدید پیج ها دیدم دو نقطه از نشیمن گاه و دو‌نقطه از تکیه گاه بصورت فرورفتگی به اصلاح خودشون پانچ شده،خواستم بدونم به چه صورت انجام میشه و اموزشش رو بذارید

    1. با سلام
      این کار توسط دستگاه انجام میشه و بصورت دستی امکان پذیر نیست.

  8. قاسم گفت:

    سلام.پشتی که مربوط سروگردن هس ودوپایه که داخل سوراخ هست چطوری درمیاد

  9. Reza گفت:

    سلام پشتی عقب تیبا۲ چطور باز میشه برای نصب روکش

  10. محمود حافظ گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    برای بهتر نشستن روکش روی صندلی چجوری باید کوک یا دوخت زد تا روکش مثل تودوزی خود ماشین بنظر بیاد

  11. مرتضی گفت:

    سلام باتشکر ازآموزش های مفید شما، من فقط ی سوال داشتم درنصب روکش پشتی صندلی عقب کمربند وسط راچطور باید از روکش رد کنیم

  12. محمد گفت:

    با تشکر از شما من صندلی جلوی ماشینو راحت نصب کردم ولی نصب صندلی عقب مشکل دارمکفی صندلی عقب رانا چطور جدا میشه؟

    1. نیما گفت:

      سلام.
      زیر صندلی یک اهرم فلزی کوچیک هست اونو به سمت بالا کشیده و صندلی را به سمت جلو حرکت دهید (به صورت زاویه 30 درجه به جلو حرکت دهید) تا صندلی قسمت نشیمنگاه بیرون آید سپس قلاب های آن را آزاد کنید.

  13. محمد گفت:

    با تشکر از سایت خوبتون.
    برای نصب روکش صندلی عقب تیبا نیازی به در آوردن صندلی ها هست؟ اگه هست چطور باید صندلی ها رو در آورد؟

  14. حسن دهقانی گفت:

    آیا روکش صندلی پراید به تیبا میخورد؟؟؟

  15. mahsa alireza گفت:

    سلام
    برای پژو ۲۰۶ برخی مراحلی که نوشتین رو جابه‌جا برم مشکلی داره؟ حتما باید به این ترتیبی که نوشتین باشه ؟؟؟؟

    1. سلام ممنون که وقت گزاشتین و مطالعه کردین
      خیر معمولا نباید به مشکلی بر بخورید. در صورت هرگونه سوال مطرح کنید در خدمتون هستم

  16. elham گفت:

    خیلی ممنون از کمکتون

  17. روکش صندلی پراید گفت:

    ویدئو هایی که برای نصب روکش صندلی قراردادین خوب و جامع بودن ولی اگه بتونید خودتون یه فیلم بگیرید و بزارید خیلی عالی میشه

  18. سجاد ابراهیمی گفت:

    سلام من روکش پژو ۴۰۵ رو از یک سایت دیگه تهیه کرده بودم و برای نصبش مشکل داشتم که با نوشته خوبتون بعد دو ساعت تموم شد 🤩
    ممنونم از لطفتون🙏🙏

  19. سارا گفت:

    سلام با توضیحاتی که نوشتین خودم میتونم روکش صندلی تیبا رو نصب کنم ؟؟؟ روکش خراب یا آسیب نمی بینه ؟؟ چون یکی از دوستام خودش این کارو انجام داده بود و درزای دوخت روکش داشت باز میشد البته از شمار خرید نکرده بود

    1. سلام وقت بخیر این آموزش برای نصب روکش صندلی تیبا هم مناسب هست و اگر طبق آموزش انجام شود هیچ آسیبی به روکش وارد نمیشود.اگر سوالی داشتید میتونید در همین بخش مطرح کنید.

      1. سارا گفت:

        خیلی ممنون 🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *