مقالات مرتبط با روکش صندلی خودرو

۵ روش فوق العاده تميز كردن روكش صندلي ماشين

تمیز کردن روکش صندلی چرمی خودرو

تميز كردن صندلي ماشين یکی از مواردی است که در صورت عدم برخورداری از دانش کافی در این زمینه می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برای شما ایجاد کند و عمر مفید و زیبایی روکش‌ صندلی‌های خودرو را به شدت کاهش دهد. روش‌های بسیاری برای تمیز کردن صندلی پارچه‌ای ماشین در منزل وجود دارند و شما با رعایت برخی از نکات می‌توانید از این روش‌ها به راحتی برای تمیز کردن روکش صندلی ماشین استفاده کنید و زیبایی فضای کابین خودرو‌ی خود را افزایش دهید.برای خرید روکش صندلی ماشین هم میتونید روی الولوکس حساب کنید.

در ادامه‌ می‌توانید با مطالعه تهیه شده توسط الولوکس اطلاعات بیشتری را در این رابطه کسب کنید و با جدید‌ترین روش‌های تمیز کردن صندلی اتومبیل آشنا شوید.

در تمیز کردن روکش صندلی دقیق باشید

روکش‌های پارچه‌ای و چرمی شایع‌ترین نوع از روکش‌هایی هستند که در ساخت صندلی خودرو استفاده می‌شوند و این پارچه‌ها از نظر ساختار، مقاومت در برابر عوامل محیطی و شیمیایی، رنگ و … تفاوت‌های بسیاری را با یکدیگر دارند و عدم توجه به این موارد در هنگام تميز كردن صندلي ماشين می‌تواند عواقب بسیار بدی را برای شما به همراه داشته باشد و ضمن از بین بردن زیبایی و جذابیت فضای کابین خودرو، هزینه‌های زیادی را نیز به شما تحمیل کند.

بنابراین، همواره قبل از تمیز کردن روکش صندلی ماشین بهتر است که اطلاعات خود را در رابطه با ساختار روکش صندلی‌های اتومبیل خود افزایش دهید تا بتوانید از بهترین متد‌های شستشو و مناسب‌ترین مواد شوینده برای تمیز کردن صندلی‌های اتومبیل خود استفاده نمایید. همچنین، رعایت برخی از نکات قبل از تمیز کردن صندلی پارچه‌ای ماشین می‌تواند بازده این فرایند را افزایش دهد و موجب تمیز‌تر شدن فضای داخلی خودرو شود.

در کل، تميز كردن صندلي ماشين برخلاف تصورات برخی از افراد جزو فرایند‌های ظریف و حساس محسوب می‌شود نکات و موارد متعددی وجود دارند که باید قبل از شستشو و تمیز کردن صندلی خودرو آن‌ها را رعایت کرد.

تميز كردن روكش صندلي ماشين با شامپو فرش

امروزه شوینده‌های تجاری مختلفی برای تمیز کردن روکش صندلی ماشین به بازار عرضه شده‌اند و شما می‌توانید از این شوینده‌ها برای تمیز کردن و شستشوی صندلی‌ها و روکش آن‌ها و رفع لکه چربی از صندلی استفاده کنید. ولی با این حال، شوینده‌های سنتی و خانگی بسیاری نیز وجود دارند که از بازده و کارایی مناسبی برخوردار هستند و امکان استفاده از آن‌ها برای تمیز کردن صندلی پارچه‌ای ماشین وجود دارد.

از جمله مهم‌ترین ترکیبات و شوینده‌های موجود در این زمینه می‌توان به مواردی همچون: شامپو فرش، پودر لباسشویی، ترکیب جوش شیرین و آب و ترکیب مایع ظرفشویی و سرکه اشاره کرد که می‌توان با هزینه‌ای ناچیز آن‌ها را تهیه کرد و برای تميز كردن صندلي ماشين استفاده نمود.

تميز كردن روكش صندلي ماشين با جوش شیرین

همچنین، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این موارد بیشتر برای تمیز کردن صندلی پارچه‌ای ماشین کاربرد دارند و بهتر است که از آن‌ها برای شستشوی روکش‌های چرمی استفاده نشود زیرا این کار می‌تواند موجب وارد شدن آسیب به ساختار چرم و یا تغییر رنگ آن شود و زیبایی روکش‌های گران قیمت شما را کاهش دهد.

برای این منظور بهتر است که از شوینده‌های تجاری و مرغوب که مخصوص تمیز کردن روکش‌های چرمی هستند استفاده کنید و پس از شستشوی روکش‌های چرمی نیز از پولیش‌های مناسب برای حفظ زیبایی و افزایش عمر مفید آن‌ها کمک بگیرید.

معرفی انواع روکش صندلی خودرو و برندهای معروف
حتما بخوانید

بهترین روش برای تميز كردن صندلي

همان‌گونه که قبلا به آن اشاره شد، شوینده‌های تجاری مختلفی در بازار وجود دارند که مخصوص شستشوی صندلی‌های خودرو هستند و باید اعتراف کنیم که این ترکیبات از نظر برخی از ویژگی‌ها بسیار بهتر از مواردی همچون: پودر لباسشویی، شامپو فروش و … هستند و استفاده از آن‌ها با ریسک بسیار کم‌تری همراه است.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این ترکیبات می‌توان به مواردی همچون: PH مناسب، قدرت پاک کنندگی ملایم، حفظ کیفیت روکش صندلی و عدم آسیب به رنگ آن‌ها، دارای اسانس‌ها و رایحه‌های مختلف برای خوشبو کردن خودرو، مناسب بودن ماندگاری نتایج، استفاده‌ی آسان و بدون نیاز به مراحل آماده سازی پیچیده و … اشاره کرد و این موارد باعث شده‌اند تا استفاده از این ترکیبات و محصولات به عنوان بهترین روش برای تميز كردن صندلي ماشين شناخته شود.

بنابراین، چنانچه نگران وارد شدن آسیب به رنگ و ساختار روکش و صندلی‌های خودروی خود هستید می‌توانید با صرف هزینه‌ی مناسبی از این ترکیبات برای تمیز کردن صندلی‌های خودرو استفاده کنید و دیگر نگران موارد و مشکلات ذکر شده نباشید.

شوینده‌ های آسیب زننده صندلی

مواد و ترکیبات شوینده‌ی بسیاری وجود دارند که نباید از آن‌ها برای شستشو و تمیز کردن روکش صندلی‌های خودرو استفاده کرد زیرا این مواد می‌توانند با نفوذ به ساختار روکش باعث از بین رفتن رنگ آن شوند و مشکلات بسیار زیادی را برای شما ایجاد کنند.

آب اکسیژنه، وایتکس و هر نوع شوینده‌ای که در ساختار خود دارای هیپوکلریت سدیم است از جمله ترکیباتی هستند که به هیچ عنوان نباید برای شستشوی صندلی‌ها و یا حتی سایر اجزای فضای کابین خودرو استفاده شوند زیرا این ترکیبات باعث از بین رفتن رنگ صندلی‌های خودرو می‌شوند و استفاده از آن‌ها دردسر‌ها و مشکلات بسیار زیادی را برای شما ایجاد خواهد کرد. بنابراین، همواره سعی کنید تا از شوینده‌ها و ترکیبات مجاز استفاده نمایید تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کنید.

استفاده از دستگاه بخارشوی!؟

دستگاه‌های بخار شوی محصولاتی پرکاربرد در زمینه‌ی تمیز کردن انواع پارچه‌ها و روکش‌‌ها‌ هستند و امروزه بطور گسترده‌ای برای امور مختلف استفاده می‌شوند. این دستگاه‌‌ها چندین سال است که در کارواش‌ها برای تميز كردن روکش صندلي خودرو استفاده می‌شوند و ترکیبات و شوینده‌های مختلفی نیز برای این منظور تولید شده‌اند.

دستگاه‌‌های بخار شوی در صورت استفاده از شوینده‌های مناسب می‌توانند راهکار هوشمندانه‌ای برای تمیز کردن صندلی پارچه‌ای ماشین باشند و موجب صرفه جویی در زمان شوند ولی به یاد داشته باشید که نباید از این ابزار‌ها بیشتر از میزان لازم برای تمیز کردن و شستشوی روکش‌های پارچه‌ای استفاده شود زیرا این کار می‌تواند باعث وارد شدن آسیب به بافت روکش‌ها گردد و چنانچه در این زمینه سررشته ندارید بهتر است که استفاده از دستگاه‌های بخار شوی را به کارواش‌ها بسپارید.

استفاده از جاروبرقی قبل از تمیز کردن صندلی خودرو

مواد آلاینده و ترکیبات مختلف از قدرت نفوذ مناسبی در بافت پارچه برخوردار هستند و استفاده از جاروبرقی برای جمع آوری قسمتی از آلودگی‌ها و زباله‌ها در شرایطی که این ترکیبات حالت جامد و یا پودری دارند می‌تواند مشکل گشا باشد. به عنوان مثال: زمانی که کودک شما با ریختن خوراکی‌های جامد همچون: کیک و بیسکویت، پفک نمکی، چیپس و یا … باعث کثیف شدن صندلی‌‌های خودرو شده است، توصیه می‌شود که قبل از بکار بردن مواد شوینده برای تميز كردن صندلي ماشين از جاروبرقی برای جمع آوری ذرات اضافه استفاده نمایید زیرا این ذرات در صورت خیس شدن به بافت پارچه‌ای صندلی نفوذ خواهند کرد و فرایند تمیز کردن صندلی‌های خودرو سخت‌تر و طولانی‌تر خواهد شد.

با این حال، در مواردی همچون: کثیف شدن صندلی خودرو با نوشابه یا آبمیوه که آلودگی به بافت پارچه نفوذ کرده است این روش کاربرد چندانی را ندارد. در کل، جمع آوری ذرات اضافه قبل از تمیز کردن روکش صندلی ماشین اقدام هوشمندانه‌ای است و باعث تمیزی بیشتر فضای کابین خواهد شد.

مراحل تميز كردن صندلي ماشين

  • اتومبیل را در مکان مناسب و خلوتی پارک کنید و آن را خاموش نمایید.
  • کفپوش خودرو را خارج نمایید و قسمت‌های دور از دسترس اتومبیل و کف خودرو را با کمک جاروبرقی و یا جارو شارژی تمیز کنید.
  • چنانچه از مواد شوینده‌ی تجاری استفاده می‌کنید بهتر است که این ترکیبات را بر اساس دستورالعمل شرکت سازنده آماده نمایید.
  • در صورت استفاده از شوینده‌های خانگی همچون: پودر لباسشویی و یا شامپو فرش رقیق شده مطمئن شوید که این شوینده‌ها بطور کامل در آب حل شده‌اند زیرا ذرات حل نشده موجب ایجاد شدن لکه بر روی روکش صندلی‌ها خواهند شد.
  • بهتر است که شستشوی روکش‌ها و صندلی‌ها را در طول روز انجام دهید تا گرمای محیط به خشک شدن آن‌ها کم کند.
  • ابتدا یک پارچه‌ی نرم را به مواد شوینده آغشته کنید و آب اضافی را با فشار دادن از پارچه خارج کنید و سپس از این پارچه برای تميز كردن روکش صندلي ماشين استفاده کنید.
  • اجازه دهید تا مواد شوینده برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی صندلی باقی بمانند و سپس از یک پارچه‌ی دیگر که با آب خیس شده است برای پاک کردن مواد شوینده استفاده نمایید.
  • در مرحله‌ی آخر از یک پارچه‌ی خشک برای خشک کردن و نم گیری صندلی خودرو استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید که هیچگاه نباید صندلی‌های خودرو را با حجم زیادی از مواد و ترکیبات شوینده شستشو دهید زیرا این کار خشک شدن صندلی‌ها را با تاخیر مواجه خواهد کرد و ممکن است بوی تند مواد شوینده برای چندین روز در داخل خودرو باقی بماند و باعث آزار سرنشینان خودرو شود.

با این راهکار قوی ترین لکه ها را از بین ببرید؟

لکه‌های سر سخت و ماندگار همچون لکه‌های چربی، لکه‌های جوهر و مواد آرایشی مختلف همچون رژ لب به روش‌های خانگی مقاوم هستند و از بین بردن این لکه‌ها سخت‌تر است. با این حال، برای رفع لکه جوهر و یا رفع لکه چربی از صندلی ماشین می‌توانید کمی اتانول ۹۰ درصد را به شوینده‌ی خود اضافه کنید زیرا این آلودگی‌ها از حلالیت مناسبی در الکل برخوردار هستند و می‌توان از این روش‌ برای از بین بردن و یا کم رنگ کردن آن‌ها استفاده کرد. همچنین، استفاده از شوینده‌های نانو به همراه دستگاه‌های بخارشوی روش مناسبی برای این منظور است و مشکل شما را برطرف خواهد کرد.

دوخت سفارشی روکش صندلی برای ماشین
حتما بخوانید

از ماندگاری لکه روی صندلی خودرو جلوگیری کنید

به یاد داشته باشید که زمان عامل بسیار مهمی در زمینه‌ی تميز كردن صندلي ماشين محسوب می‌شود و با گذشت زمان میزان بازده روش‌های ذکر شده کاهش خواهد یافت. بنابراین، بهتر است که بلافاصله پس از کثیف شدن روکش صندلی‌ها از یک پارچه‌ی تمیز برای گرفتن آب اضافی و یا برداشتن آلودگی‌ها از سطح روکش استفاده کنید و از نفوذ لکه‌ها به بافت صندلی جلوگیری نمایید.

همچنین، در مواردی که روکش صندلی با مواد آرایشی و یا ترکیبات پودری آلوده شده است می‌توان با کمک یک دستمال مرطوب به آرامی ذرات اضافی را از روی صندلی برداشت کرد و استفاده از دستمال خشک و یا استفاده از فشار در این شرایط باعث کثیفی بیشتر صندلی خواهد شد.

جمع بندی

اگرچه تميز كردن صندلي ماشين آنچنان سخت و پیچیده نیست ولی همچنان باید موارد ذکر شده در هنگام رفع آلودگی‌های صندلی خودرو رعایت شوند و عدم توجه به این موارد می‌تواند مشکلات متعددی همچون: کاهش زیبایی روکش صندلی، ماندگار شدن لکه‌ها و پوسیده شدن روکش را ایجاد کند. بنابراین، چنانچه قصد تمیز کردن صندلی‌های خودرو را دارید بهتر است که اطلاعات خود در این زمینه را افزایش دهید و از شوینده‌های مناسب و مجاز برای این منظور استفاده کنید.

همچنین، به یاد داشته باشید که لکه‌ها با مرور زمان به شستشو مقاوم‌تر خواهند شد و بهتر است که تمیز کردن صندلی پارچه‌ای ماشین را به زمان دیگری موکول نکنید.برای خرید روکش صندلی خودرو الولوکس به فروشگاه مراجعه کنید.

5 نظر در “۵ روش فوق العاده تميز كردن روكش صندلي ماشين

  1. جلال اکبرب گفت:

    سپاس از مطالب مفید و آموزنده شما

  2. مهران گفت:

    سلام علیکم
    مطالب خوب و آموزنده و کافی بود.
    سپاس از زحمات شما

    1. با سلام، ممنون از لطف و محبت شما…

      1. جاوید گفت:

        باسلام
        توضیحات عالی،کامل وجامع بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *