مقالات مرتبط با روکش صندلی خودرو

راهنمای انتخاب جنس روکش صندلی ماشین، پارچه ای یا چرم؟

راهنمای خرید روکش صندلی

اکثر مالکان خودرو مایلند که برای صندلی های خودرو خود از روکش استفاده نمایند و در این میان در نظر گرفتن این موضوع که جنس روکش صندلی چگونه باید باشد جای بحث دارد. یک روکش صندلی خوب باید بتواند هر آنچه را که شما از نظر زیبا کردن داخل ماشین، کیفیت و دوام می خواهید برآورده سازد. از آنجایی که روکش صندلی در فضای داخلی ماشین و راحتی سرنشینان تاثیر بسیاری دارد، پس در انتخاب جنس روکش صندلی هم باید دقت به عمل آید و همه جوانب سنجیده شود.

 نکاتی که در جنس روکش صندلی پارچه ای باید لحاظ گردد

جنس روکش صندلی خودرو از نوع پارچه ای جزو روکش های پر طرفدار و محبوب در بین خریداران می باشد. تنوع رنگ و طرح موجود در روکش های صندلی پارچه ای به نسبت سایر روکش ها بیشتر است و شما حق انتخاب بیشتری دارید. تعدیل دمای موجود در این نوع از روکش ها از دیگر ویژگی هایی است که خریدار را به آن ترغیب می نماید، این سبک از روکش ها از تعریق سرنشینان در تابستان جلوگیری کرده و در زمستان نیز تا حد زیادی فضای نشیمن صندلی گرم نگه می دارد.

راحتی و دوام موجود در روکش صندلی پارچه ای و نیز تغییر رنگ کمتر نسبت به شرایط دمایی موجب شده که ما آن را به عنوان یک روکش صندلی خوب برای شما پیشنهاد کنیم.هنگام  خرید روکش صندلی نوع دوخت بخصوص در روکش پارچه ای مهم است، هر چه دوخت ریز تری داشته باشد از استحکام بیشتری برخوردار است و در مدل های چرمی هم با دست کشیدن تا حدود زیادی متوجه کیفیت آن خواهید شد.

آن دسته از روکش هایی که وزن بالاتری دارند نسبت به روکش های سبک، طول عمر بیشتری داشته و عملکرد بهتری دارند و نیز کمتر دچار پارگی و ساییدگی می شوند. پس بهتر است در هنگام خرید به جنس پارچه حتما دقت نمایید. از مزایا و معایب انواع روکش صندلی خودرو قبلا مفصل توضیح داده شده است حال از جمله معایبی که شاید بتوان در مورد روکش صندلی پارچه ای بیان کرد این است که در صورت کثیف شدن و لکه دار شدن روکش، پاکسازی و شستشوی لکه از صندلی مقداری مشکل خواهد بود و اگر نسبت به این مسئله حساس هستید توصیه می کنیم رنگی را انتخاب کنید که کمتر نمایانگر لکه ها باشد.

روکش صندلی با کیفیت

جنبه های قابل توجه در جنس روکش صندلی از نوع چرم

اگر طرفدار ماشین اسپرت و تیونینگ هستید بهتر است جنس روکش صندلی از نوع چرم باشد. این روکش ها دارای ظاهر زیبا و شیک هستند که جلوه داخل ماشین را دو چندان می کنند. اگر بخواهیم از جنبه پاکسازی به جنس روکش صندلی اشاره ای داشته باشیم، روکش صندلی چرمی بسیار راحت تر از سایر روکش ها پاک شده و تمیز می شوند و اثری از لکه ها بر جای نمی گذارند. این مدل از روکش ها برای صاحبان خودرویی که کودک خردسال دارند یا در بخش های تاکسیرانی فعالیت می کنند و یا توسط خودرو خود ابزار آلات و لوازم جانبی جا به جا می کنند، بسیار مناسب می باشد.

راهنمای انتخاب جنس روکش صندلی ماشین، پارچه ای یا چرم؟
حتما بخوانید
”]

بیشتر روکش های موجود در بازار شاید به نام چرم و به جنس نایلون به شما فروخته شوند پس بهتر است که حتما در خرید خود از جنس و تضمین کیفیت روکش خود اطمینان حاصل نمایید. یکی از نکته های شایان به ذکر در مورد روکش صندلی چرمی این است که این نوع از روکش ها با وضع شرایط جوی ارتباط مستقیمی دارند یعنی در صورت گرم شدن هوا این روکش ها گرم تر شده و موجب تعریق سرنشینان می گردد و در زمستان نیز نسبت به روکش های پارچه ای دیرتر گرم می شوند. اگر بخواهیم از نظر قیمت مقایسه کنیم به طبع قیمت روکش صندلی چرم نسبت به قیمت روکش صندلی پارچه ای تا حدی بیشتر خواهد بود البته این تفاوت قیمت بدین معنی نیست که جنس روکش صندلی چرم بهتر است.

 

راهنمای خرید روکش صندلی

دانسته هایی در مورد جنس روکش صندلی خوب

  • جنس روکش صندلی خریداری شده باید به گونه ای باشد که قابلیت شستشو را چه در دست و چه در ماشین لباسشویی دارا باشد.
  • یک روکش صندلی با کیفیت باید نسبت به تغییرات دما و ساییدگی دوام بیشتری داشته باشد و با مرور زمان کمتر دچار تغییرات شود.
  • دقت کنید جنس روکشی که می خرید به صورتی باشد که شما را در سفرهای طولانی خسته نکند و شما در آن احساس راحتی کنید و کمتر عرق نمایید.
  • انتخاب روکش صندلی شما باید به تناسب و تطبیق رنگ کمربند ایمنی و فضای داخلی ماشین بوده باشد و اگر قرار بر آن است که شما رنگی متضاد را انتخاب کنید بهتر است که این رنگ به گونه ای باشد که زننده و خسته کننده نباشد.
  • روکش صندلی خوب دارای تکه های بیشتری است که این تکه ها به هم دوخته شده اند، هر چه دوخت روکش صندلی ریزتر باشد و درزها به خوبی گرفته شده باشند، طبیعتا امکان پارگی آن نیز کمتر است.
  • قبل از خرید روکش در صورت امکان بهتر است آن را روی صندلی های خود پیاده کرده و از نظر ظاهر و راحتی آن را تست کنید تا خرید مطمئن تری داشته باشید.

روکش صندلی با کیفیت

اگر در مورد خرید جنس روکش صندلی دچار شک و تردید شده اید و در بین سبک چرم و پارچه ای دو دل مانده اید بهتر است نگاهی به روکش های ترکیبی نیز داشته باشید که تلفیقی از چرم و پارچه هستند و مزایای هر دو سبک روکش را دارا می باشند.

سولات متداول چادر ماشین ضد سرقت

چادر ماشین ضد سرقت، یکی از انواع چادر ماشین، می تواند یک انتخاب مناسب برای حفاظت از خودرو شما باشد. با استفاده از چادر مناسب مدل خودرو، از هر گونه آسیب به بدنه خودرو خود جلوگیری کنید. در طول روز ممکن است خودرو خود را در پارکینگ های بدون سقف قرار دهید، بنابراین خودرو شما در معرض بسیاری از آسیب های فیزیکی قرار خواهد گرفت. بهترین راه محافظت از خودرو در برابر عوامل محیطی و فیزیکی، استفاده از چادر خودرو ضد سرقت است

هنگام خرید روکش صندلی خودرو باید به دقت آن را برسی کرد . در روکش های پارچه ای نوع دوخت بسیار حائز اهمیت می‌باشند هر چه دوخت ریز تر باشد  دارای کیفیت و اصتحکام بیشتری است. در روکش های چرمی با دست کشیدن تا حدودی میتوان از کیفیت روکش مطلع شد.

بعضی از انواع مدل های چادر ماشین ضد سرقت، ضد آب هستند. جنس پارچه بکار گرفته شده در ساخت چادر ماشین ضد سرقت، مقاومت خوبی در برابر آب دارد.

امروزه با زیادتر شدن آلودگی هوا، مشکلات بیشتری وجود دارد. بارش باران اسیدی، باعث وارد شدن آسیب به بدنه خودرو خواهد شد. بهترین راه برای مراقبت از خودرو، استفاده از چادر ضد آب خودرو است

یکی از معیارهای انتخاب رنگ روکش صندلی خودرو، رنگ کمربند است که به دو روش صورت می‌گیرد: همسان (هم رنگ با روکش صندلی ) و متضاد . اگر بر اساس رنگ متضاد انتخاب شود متضاد نتیجه فوق العاده ای خواهد داشت مثلا رنگ های قرمز و زرد

5 نظر در “راهنمای انتخاب جنس روکش صندلی ماشین، پارچه ای یا چرم؟

  1. علیرضا اکبری گفت:

    سلام آیا روکش صندلی به صورت تیکه ای یعنی از یک دست کامل یک تکه مثل فقط کفی صندلی که خریداری کردیم آسیب دیده ومقصر خودمان بودیم جدا فروش میکنید یا خیر ممنون از شما

    1. با سلام
      ما نداریم متاسفانه، شاید شاید تولید کننده ها بتونن کار شما رو راه بندازن.

  2. فوق تخصص زانو گفت:

    روکش صندلی پارچه ای بهتره یا چرمی یا ترکیبشون؟

  3. حسنزاده گفت:

    سلام من یه روکش ترکیبی می خواستم از چرم و پارچه ار کجا میتونم تهیه کنم؟

    1. سلام وقتتون بخیر جناب حسنزاده
      میتونید از بخش “روکش صندلی خودرو” تمام مدل های ور مشاهده کنید و یا با شماره های قید شده تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *