نگهداری خودرو

⭐️ ۱۰ روش استثنایی رفع کدری چراغ ماشین

5 روش رفع کدری چراغ خودرو

رفع کدری چراغ خودرو یکی از کارهایی است که باعث زیبایی دوچندان خودروی شما می‌شود .کدرو مات شدن چراغ خودرو که مانع عبور مناسب نور می شود در زمان تردد در جاده ها و خیابان ها در شب می تواند باعث ایجاد حوادث رانندگی شود لذا اقدام به موقع در جهت رفع کدری و براق كردن چراغ ماشين می تواند این نگرانی را به راحتی از بین ببرد.برای رفع کدری چراغ خودرو راهکارهای موثر و مفیدی وجود دارد که به راحتی با انجام آنها می توان درخشندگی اولیه را به چراغ های خودرو بازگرداند.

روشهای رفع کدری چراغ ماشین:

روشهای مختلفی برای رفع کدری چراغ خودرو وجود دارد که می توان به طور اختصار به پولیش با استفاده از خمیر دندان، نوشابه و ترکیب جوش شیرین و سرکه اشاره کرد. همچنین استفاده از اسپری رفع کدری و بهره بردن از دستگاه شفاف سازی چراغ خودرو هم بسیار راحت و کاربردی است.

استفاده از خمیر دندان برای رفع کدری چراغ خودرو

استفاده از خمیر دندان بر روی سطح طلق چراغ خودرو برای از بین رفتن کدری آن

چگونه کدری چراغ ماشین را از بین ببریم؟

شفاف كردن چراغ ماشين با خمیر دندان:

استفاده از خمیر دندان یکی از راهکارهای موثر و مفید جهت شفاف كردن چراغ ماشين می باشد. در این روش که یکی از ارزان ترین راهها برای رفع کدری چراغ خودرو است استفاده از ابزارهایی که در خانه وجود دارد. اولین اقدام اطمینان از اینکه زردی مربوط به لایه بیرونی می باشد و پس از حصول اطمینان در قدم بعدی آوردن خمیر دندان حاوی مواد سفید کننده، دستمال، یک مسواک و آبپاش آب گرم می باشد.

با یک دستمال مرطوب و تمیز روی طلق را تمیز کنید تا گرد و خاک آن به خوبی پاک شود سپس مقداری خمیر دندان بر سطح طلق بگذارید و با مسواک با فشاری ملایم خمیر دندان رابه صورت دورانی، افقی و عمودی  بر روی تمام سطح طلق بکشید. چندین بار اینکار را انجام دهید. وقتی به مسواک نگاه کنید حتما نشانه های واضحی از زردی که از سطح طلق چراغ بر روی مسواک چسبیده را مشاهده خواهید کرد.

مسواک را شسته و مجدد این عمل را تکرار کنید پس از هر بار شستن مسواک با آبپاش سطح طلق را هم شسته و با یک دستمال نرم خشک کنید و مجدد خمیر دندان روی آن ریخته و این عمل را چندین بار با حوصله و فشار ملایم تکرار کنید تا دیگر از ذرات زرد بر روی مسواک خبری نباشد.

چنانچه کدر شدگی تنها روی سطح طلق باشد کار شما به اتمام رسیده است اما اگر این زردی از داخل باشد مجبور به باز کردن طلق و تکرار مراحل بالا برای آن خواهید بود. پس از اتمام کار بر روی طلق ها کمی واکس براق بزنید تا هم درخشندگی بیشتری را شاهد باشید و هم مانع از زرد شدگی زود هنگام طلق چراغ ها شود.

مراحل رفع کدری چراغ خودرو با خمیر دندان

قبل از انجام هر کاری باید اطراف چراغ را با چسب پوشاند

استفاده از پولیش:

بهره بردن از پولیش برای رفع کدری چراغ خودرو یکی از راههای کاربردی و مناسب محسوب می شود. طی این فرایند طلق چراغ های خودرو شفافیت اولیه خود را به دست می آورند. برای شروع کار باید وسایل و ابزار مورد نیاز را فراهم کرد که شامل: شوینده ضعیف شامل شامپو های سر یا شامپو مخصوص شستشوی خودرو، چسب کاغذی، سمباده ۲۰۰ یا ۴۰۰ و یک سمباده نرم  با تراکم ۳۰۰۰، اسفنج یا دستمال نرم و الکل می باشد.

چنانچه قاب طلق چراغ خودرو به راحتی جدا می شود خوب است که این کار را حتما انجام دهید در غیر اینصورت دور تا دور قاب چراغ را با چسب کاغذی یا چسب نواری که معمولا صافکاران هنگام رنگ کردن استفاده می کنند، بپوشانید تا آب و محلول های شستشو به داخل نفوذ نکند.

در مرحله بعدی شوینده را با کمی آب ترکیب کرده و قاب را به آن آغشته می کنیم تا ذرات گرد و غبار پاک شود و سپس آبکشی کرده و با یک دستمال نرم سطح آن خشک شود. در مرحله بعدی نوبت استفاده از سمباده می شود. سمباده ۲۰۰ grit  را روی سطح قاب می کشیم و این کار را تا جایی ادامه می دهیم که طلق صاف و شفاف شود و پس از آن سطح طلق را شسته و با دستمالی که نه خیلی نرم باشد و نه خیلی زبر سطح طلق را  خشک می کنیم. استفاده از دستمال های زبر احتمال وجود خط و خش را بر روی سطح طلق بوجود می آورند. اینبار با سمباده ۴۰۰  grit-مجدد مرحله قبلی را تکرار می کنیم تا سطح طلق مات شود.

قبل بعد استفاده از پولیش

قبل و بعد از انجام پولیش چراغ خودرو

سپس نوبت به پولیش می رسد. پولیش زدن می تواند با کمک دستگاه مخصوص پولیش ( بافر) یا با استفاده از یک اسفنج انجام شود که شروع به پولیش زدن سطح طلق می کنیم. برای پولیش زدن از خمیردندان هم می توان استفاده کرد. سپس شوینده قوی مثل صابون مایع یا مایع ظرفشویی را با مقداری آب مخلوط کرده و تمام سطح چراغ خودرو را به خوبی تمیز می کنیم. آخرین مرحله پس از خشک شدن سطح طلق استفاده از الکل است که روی سطح طلق اسپری کرده و با یک دستمال روی آن را تمیز می کنیم و اجازه می دهیم تا چراغ خشک شود.

اگر کمی دورتر بایستید متوجه شفافیت چراغ خودرو خواهید شد. این مراحلی است که معمولا کارواش ها برای پولیش چراغ های خودرو انجام می دهند. اگر به دنبال نتایج بهتری هستید می توانید از محلول جوش شیرین و سرکه یا نوشابه هم استفاده کرد و در پایان با یک دستمال تمیز سطح طلق را تمیز نمایید. بدون شک از نتایج آن شگفت زده خواهید شد.

مشخصات ام وی ام ۳۱۵ پلاس + [قیمت امروز] به همراه ویدئو
حتما بخوانید

دستگاه شفاف سازی چراغ خودرو:

دستگاه شفاف سازی چراغ خودرو با نام های دیگری چون بخار چراغ جلو، کیت تعمیر چراغ جلو، ترمیم چراغ جلو اتومبیل هم شناخته می شود. این کیت مناسب برای ترمیم و بازیابی شفافیت لنزهای طلقی چراغ های جلو، چراغ های عقب، مه شکن ها و چراغ های جهت دار می باشد. پس از استفاده از این دستگاه شاهد درخشندگی و بهبود عملکرد چراغ جلو و ظاهر خودرو خواهید بود.

پس از مرحله سمباده کشیدن بر روی سطح چراغ جلو باید از دستگاه شفاف سازی چراغ استفاده نمایید. مواد داخل دستگاه شفاف سازی چراغ خودرو حدودا برای ۵۰ تا ۷۰ چراغ خودرو کفایت می کند.

 

 

دستگاه شفاف سازی چراغ خودرو که در بازار موجود می باشد

دستگاه شفاف سازی چراغ خودرو که در بازار موجود می باشد

اسپری رفع کدری و شفاف سازی چراغ ماشین 

اسپری رفع کدری چراغ خودرو را به راحتی می توان از فروشگاه های لوازم خودرو تهیه کرد. استفاده از آنها بسیار راحت است و با اسپری کردن آنها بر روی چراغ خودرو می توان به زودی شاهد شفاف و براق شدن آن بود. حتما اطراف چراغ را با چسب بپوشانید تا اسپری به رنگ بدنه آسیبی نزند. هر اسپری شفاف سازی چراغ ماشین برای ۴ عدد چراغ مناسب است. استفاده از دستگاه شفاف سازی چراغ خودرو باعث رفع ماتی چراغ، از بین بردن سریع زردی چراغ، زیبایی ظاهری خودرو می باشد که استفاده از آن بسیار راحت است و صاحبان خودرو می توانند انجام دهند.

اسپری رفع کدری خودرو

استفاده از اسپری رفع زردی و کدری چراغ خودرو یکی از راهکاری مفید برای تمیزی چراغ می باشد

رفع زردی داخل چراغ ماشین

تمیز کردن داخل چراغ ماشین هم مانند شستشوی سطح طلق آن نیازمند استفاده از همان مواد و ابزار است. به دلیل حساس بودن داخل چراغ ماشین خوب است که برای خشک کردن آن به جای دستمال از سشوار خانگی بهره برد تا تمام قطرات آب به طور کامل خشک شوند. پیشنهاد می شود که بهترین مواد شوینده برای این قسمت به دلیل وجود نورهای زنون و هالوژن حساس استفاده از آب و مواد شوینده ظرفشویی است. یکی دیگر از مواد پیشنهادی استفاده از آب میکرول آرایشی است که در تمام فروشگاههای لوازم آرایش موجود است. برای تمیز کردن لامپ های زنون و هالوژن حتما از دستکش پزشکی استفاده کنید چون اثر انگشت شما بر روی آنها می ماند و باعث کم شدن عمر سرویس آنها خواهد شد.

۷ ایده ناب برای زیبا کردن داخل ماشین
حتما بخوانید

جلوگیری از زرد شدن زودهنگام:

از آنجا که چراغ های خودرو در معرض گرد و غبار، آفتاب و آلودگی هوا هستند لذا لازم است تا هر چند وقت یکبار اقدام به تمیز و شفاف سازی آنها کرد تا زردی و کدری آنها از بین برود. لذا در بخش های قبلی مقاله در مورد روشهای اینکار به طور کامل توضیح داده شده است.

برای اینکه درخشندگی و شفافیت چراغ های خودرو دوام بیشتری داشته باشد لذا پس از تمیز کردن و خشک شدن کامل چراغ خودرو می توان از واکس براق استفاده کرد. پوشاندن یک لایه نازک واکس براق بر روی سطح طلق چراغ ماشین از زرد شدن زودهنگام آن جلوگیری می کند.یکی از توصیه های مهم کارشناسان برای جلوگیری از زرد شدن چراغ اتومبیل این است که تا زمانی که چراغ های خودرو گرم هستند از شستن آنها اجتناب کنید که یکی از علل زرد شدن و کدر شدن آنها است.

زیبایی چراغ خودرو بعد از رفع کدری

زیبایی چراغ خودرو بعد از رفع کدری

دلیل کدر شدن چراغ خودرو : 

تولید کنندگان روی چراغ های جلو خودرو را با یک پلاستیک از جنس پلی کربنات محافظت می کنند که استحکام بالایی دارد و پس از گذر از چند سال کدر  می شوند. چراغ های خودرو مخصوصا چراغ های جلو یکی از المان های زیبایی و ایمنی خودرو هستند که با گذر زمان دچار زردی و کدری می شوند که تاثیر زیادی بر بازتاب کیفیت نوری خودرو و زیبایی آن خواهد داشت. کدر شدن چراغ خودرو که مانع عبور مناسب نور می شود در زمان تردد در جاده ها و خیابان ها در شب می تواند باعث ایجاد تصادف شود لذا اقدام به موقع در جهت رفع کدری چراغ خودرو می تواند این نگرانی را به راحتی از بین ببرد.

چگونه ماتی چراغ ماشین را از بین ببریم

زرد و کدر شدن چراغ های خودرو یک امر عادی است و می تواند به چند دلیل اتفاق بیفتد. یکی علت ها این است که پوشش اصلی چراغ ها از شیشه نیست و عموما از جنس طلق های پلاستیکی هستند. از آنجا که خودروها عموما ساعاتی از روز را در برابر تابش مستقیم نور خورشید هستند از اینرو نور خورشید هم یکی دیگر از علت های کدر شدن این طلق های شفاف پلاستیکی محسوب می شوند.

از بین بردن خط و خش روی طلق چراغ

آلودگی هوا، طلق هایی با کیفیت پایین و غیر استاندارد، رسیدگی نکردن به آنها، نشستن گرد و غبار و گذر زمان هم به مرور به کدر و زرد شدن چراغ خودرو می انجامد و در نتیجه باعث اکسید شدن طلق چراغ ها شده و شفافیت اولیه خود را از دست می دهند و باعث می شود تا نور چراغ خودرو مانند قبل پرنور جلوه نکند و بخشی از زیبایی های ظاهری خودرو را از بین می برد. تعویض نکردن به موقع این طلق ها باعث کارایی اندک چراغ ها خواهد شد.

همچنین اگر خودرو شما پژو هست و قصد تعویض روکش صندلی ماشین خودتون رو دارید میتوانید آموزش نحوه درآوردن صندلی عقب پژو پارس را مطالعه کنید

رفع کدری چراغ ماشین – شفاف سازی چراغ – رفع ماتی چراغ خودرو – رفع زردی چراغ ماشین- روش شفاف سازی چراغ خودرو –
-برای رفع کدری چراغ جلو ماشین –شفاف کردن چراغ خودرو –ماده شیمیایی شفاف سازی و رفع زردی طلق چراغ -شفاف سازی چراغ خودرو -رفع کدری چراغ -ساخت محلول شفاف کننده چراغ در خانه -براق كردن چراغ ماشين -شفاف سازی چراغ جلو -تميز كردن طلق چراغ ماشين -شفاف کردن چراغ ماشین – تميز كردن چراغ ماشين با خمير دندان – چگونه چراغ ماشین را براق کنیم – نحوه شفاف سازی چراغ – براق كردن طلق چراغ ماشين – برطرف كردن كدري چراغ ماشين – روش براق كردن چراغ جلو ماشين – شفاف کردن چراغ-سفید کردن چراغ ماشین – از بین بردن کدری چراغ-از بین بردن کدری چراغ ماشین-براق كردن شيشه چراغ ماشين-شفاف کردن چراغ جلو-سفيد كردن چراغ ماشين-رفع کدری چراغ ماشین با نوشابه-اسپری رفع کدری و شفاف سازی چراغ ماشین-چگونه کدری چراغ ماشین را از بین ببریم-کدر شدن چراغ ماشین-تميز كردن شيشه چراغ ماشين-پاك كردن چراغ ماشين-رفع کدری چراغ ماشین با سمباده-دستگاه شفاف سازی چراغ خودرو-از بین بردن زردی چراغ ماشین-رفع کدری شیشه چراغ ماشین-شفاف كردن چراغ ماشين با سمباده-برای براق كردن چراغ جلو ماشين-برطرف كردن ماتي چراغ جلو -چگونه چراغ خودرو را شفاف کنیم -شفاف کننده چراغ خودرو -مواد تمیز کننده چراغ خودرو -ترمیم چراغ خودرو -آموزش شفاف سازی چراغ خودرو -از بین بردن ماتی چراغ خودرو -رفع زردی چراغ خودرو -چگونه طلق چراغ ماشین را شفاف کنیم -شفاف كردن چراغ ماشين -مواد شفاف سازی چراغ -آموزش از بین بردن کدری چراغ ماشین -اموزش رفع کدری چراغ ماشین -رفع کدری چراغ خودرو -روش از بین بردن کدری چراغ ماشین -طریقه شفاف سازی چراغ خودرو -محلول رفع زردی چراغ ماشین-چراغ جلو ماشین کدر شده -روش سفيد كردن چراغ ماشين -چگونه چراغ جلو خودرو را شفاف کنیم -پاک کننده چراغ خودرو -براق كردن چراغ ماشين با خمیر دندان -خمیر دندان برای چراغ ماشین -راه حل از بین بردن کدری چراغ ماشین -رفع زردی چراغ -رفع ماتی چراغ -رفع کدری طلق چراغ -روش از بین بردن ماتی چراغ ماشین -شفاف سازی چراغ با خمیر دندان -مات شدن چراغ خودرو-پاک کردن کدری چراغ ماشین-تمیز کردن کدری چراغ ماشین -شفاف سازی چراغ ماشین-شفاف کردن چراغ اتومبیل -محلول براق کننده چراغ خودرو-ساخت محلول شفاف کننده چراغ -رفع کدری چراغ ماشین با جوش شیرین–اسپری رفع کدری چراغ خودرو -تميز كردن چراغ خودروشفاف سازی داخل چراغ خودرو پولیش چراغ ماشین – براق کننده چراغ خودرو -شفاف كردن شيشه چراغ خودرو -اسپری تمیز کننده چراغ اتومبیل -رفع کدری چراغ ماشین نانو-رفع ماتی چراغ خودرو با خمیردندان-روش تميز كردن چراغ ماشين-تمیز کننده چراغ ماشین-محلول شفاف سازی چراغ خودرو-رفع کدری چراغ ماشین نانوسان-تميز كردن داخل چراغ ماشين ۲۰۶
-چگونه طلق پلاستیکی را تمیز کنیم-شستشوی چراغ خودرو-محلول رفع کدری چراغ ماشین-شستشوی داخل چراغ ماشین-نانو چراغ ماشین-اسپری رفع کدری چراغ خودرو نانوسان – جلوگیری از مات شدن چراغ ماشین-رفع کدر چراغ ماشین-آموزش رفع ماتی چراغ ماشین-جرم گیری چراغ جلو ماشین-پاك كردن ماتي چراغ ماشين-رفع تیرگی چراغ خودرو-اسپری براق کننده چراغ خودرو-شفاف كردن چراغ ماشين با خمیر دندان-چگونه زردی چراغ ماشین را از بین ببریم-رفع کدری چراغ ماشین با خمیر دندان-اموزش شفاف سازی چراغ ماشین-تميز كردن چراغ ماشين-تمیز کردن چراغ ماشین-روش تميز كردن چراغ خودرو-نحوه شفاف كردن چراغ ماشين-چگونه چراغ جلو ماشین را تمیز کنیم-براق كردن چراغ جلو ماشين-براق كردن چراغ خودرو-شفاف کردن طلق-چطوری چراغ ماشین تمیز کنیم-نحوه تميز كردن چراغ جلو -اسپری رفع کدری چراغ خودرو دیجی کالا-براق کننده چراغ خودرو نانوسان-آموزش رفع کدری چراغ خودرو-تميز كردن كاسه چراغ ماشين-راه های شفاف سازی چراغ خودرو-زردی چراغ خودرو-برای براق شدن چراغ ماشین-ترفند شفاف سازی چراغ خودرو-رفع زردی چراغ ماشین با خمیر دندان-روش براق كردن چراغ ماشين-روش رفع زردی چراغ خودرو-ریکاوری چراغ ماشین-نحوه شفاف سازی چراغ ماشین-چگونه مات بودن چراغ ماشین را از بین ببریم-چگونه چراغ های خودرو را شفاف کنیم-چطور چراغ خودرو را شفاف کنیم-سفید کننده چراغ ماشین-شستن چراغ ماشین-چگونه چراغ-تميز كردن داخل چراغ ماشين پراید-طريقه شفاف كردن چراغ ماشين-ماده تمیز کننده چراغ ماشین-محلول پاک کننده چراغ خودرو-چگونه طلق موتور سیکلت را شفاف کنیم-براق کننده چراغ-شفاف کردن-مواد رفع کدری چراغ ماشین-از بین بردن ماتی چراغ ماشین-با چه چیزی چراغ ماشین را تمیز کنیم-برای از بین بردن زردی چراغ ماشین- برای رفع کدری چراغ ماشین- رفع آفتاب سوختگی چراغ ماشین-رفع کدری چراغ جلو ماشین- روش از بین بردن زردی چراغ ماشین- روش رفع کدری چراغ ماشین- زرد شدن چراغ ماشین- سنباده نرم برای چراغ ماشین- شفاف كردن طلق چراغ ماشين-علت زرد شدن چراغ خودرو-مات شدن چراغ ماشین-نحوه رفع کدری چراغ ماشین-پاک کردن زردی چراغ ماشین-چگونه کدری شیشه چراغ ماشین را شفاف کنیم-کدری چراغ-کدری چراغ ماشین-با چه موادی چراغ ماشین را تمیز کنیم-برای رفع ماتی چراغ خودرو-تميز كردن چراغ جلو ماشين-تمیز کردن چراغ جلو ماشین-روش براق كردن چراغ خودرو-سفید کردن چراغ-شفاف کردن چراغ جلو ماشین-علت کدر شدن چراغ خودرو-ماده شفاف کننده چراغ خودرو-مواد براق کننده چراغ ماشین -نحوه براق كردن چراغ خودرو -نحوه براق كردن چراغ ماشين- نحوه تميز كردن چراغ ماشين-نحوه شفاف سازی چراغ خودرو- چگونه شیشه چراغ ماشین را شفاف کنیم- چگونه طلق چراغ خودرو را شفاف کنیم- چگونه چراغ ماشین را شفاف کنیم- چگونه کدری چراغ جلو ماشین را از بین ببریم – تميز كردن چراغ با خمیردندان – تمیز کننده چراغ خودرو – مواد شفاف کننده شیشه چراغ ماشین – نحوه تميز كردن شيشه چراغ ماشين – چطور چراغ ماشین را تمیز کنیم – براق کننده شیشه چراغ ماشین – تمیزکردن چراغ ماشین – چگونه چراغ جلو پراید را تمیز کنیم – اسپری شفاف سازی چراغ – جرم گیر چراغ ماشین – محلول تمیز کننده چراغ خودرو – اسپری شفاف کننده چراغ خودرو -اسپری چراغ خودرو – محلول شفاف کننده چراغ خودرو – اسپری تمیز کننده شیشه چراغ ماشین – پولیش چراغ خودرو – ماشین چراغ کشیده – مایع براق کننده چراغ خودرو – پولیش چراغ – رنگ پریدگی چراغ خطر –

31 نظر در “⭐️ ۱۰ روش استثنایی رفع کدری چراغ ماشین

  1. بیژن گفت:

    باسلام شیشه کیلومتر ماشینم کدر و تار شده هرچی بهش میمالم درست نمیشه خواهش میکنم کمکم کنید

    1. با سلام. از محلول های آماده در بازار برای رفع کدری استفاده کنید. فقط باید قبلش روی یه تیکه کوچیک از شیشه کیلومتر امتحان کنید و اگر جواب گرفتین روی کل صفحه استفاده کنید.

      1. رزیتا گفت:

        با سلام طلق چراغ جلو ماشینم اسیتون ریخته و کاملا کدر شده ایا امکان درست شدنش هست خمیردندان و پولیش میزنم اولش خوبه ولی باز کدر میشه لطفا راهنماییم کنید

        1. شما باید محلول رفع کدری استفاده کنید. اگه گیرتون نیومد به شماره 09100843102 تلگرام یا واتساپ پیام بدین براتون میفرستیم.

  2. محمد گفت:

    با سلام. جهت شفاف کردن لنز رانا چه کار کنم؟

    1. با سلام
      شما میتونید از محلول شفاف سازی استفاده کنید.

  3. سامان گفت:

    سلام ببخشید من سنباده زبر زدم روی چراغ خط افتاده چیکارکنم؟

    1. با سلام
      با سمباده زبر کار خیلی اشتباهی انجام دادین. شاید بشه با سمباده نرم اثر رو کم کرد. برای راهنمایی بیشتر به یه کارواش یا صافکاری ماهر مراجعه کنید.

  4. Pirooz گفت:

    سلام من داخلشو خاک داشت دستمال کشیدم اون رنگ نقره ای داخلش رفته و زرذ شده
    و انعکاس نورم خراب شده
    دوستان چ کنم؟

    1. با سلام، اون قسمت رو نمیشه کاریش کرد و باید چراغ جدید تهیه کنید.

    2. عطا صفاکیش گفت:

      سلام . بدید آبکاری پلاستیک

    3. جواد گفت:

      دوست عزیز تنها راه چسباندن فویل آلمینیومی بجای رنگ نقره ای از بین رفته ست …خیلی بهترم نور انعکاس میده

    4. مسعود گفت:

      میتونی ورق آلومینیم بچسبونی البته با ظرافت تمام

    5. شهریار گفت:

      اسپری نقره ای

  5. زرتانقلی گفت:

    بابا چه کاریه آخه .
    مگه طلق نو چنده مگه
    من برا پرشیا خریدم دونه ای ۴۰ تومن . راحت ، میضم مگه خودمو بکشم برا یه چراغ .

    1. عبدلباسط ریقی گفت:

      داداش ما ها که ۲۰۷ داریم چه کنیم نزدیک ۵ تومن چهار تا چرق و دوتا مه شکن هاش میشه

      1. با سلام، چنانچه کدری پیش اومده باشه توسط محلول های رفع کدری قابل برطرف شدنه.

      2. Vahid گفت:

        09215503438 شفاف سازی طلق چراغ

    2. علی حسین گفت:

      مسله فقط خود طلق نیست دراوردن اون طلقه.با این روش ها به راحتی بدون دردسر باز کردن چراخ میشه به راحتی شفاف کردش👍

      1. خب باید از مغازه هایی که این کار رو انجام میدن کمک بگیرید.

    3. رمضانی گفت:

      حرفتون درسته ولی الان من دنبال طلق ساینا میگردم نیست

    4. ایمان گفت:

      از کجا خریدی من صدجا رفتم نداشتن تو گوگل سرچ کردم رده بود جفتی از ۳۰۰ تومن تا ۴۰۰ هزارتومن .. از کجا خردی ادرسشو بهم بده لطفا یا اس ام اس کن برام ۰۹۱۳۷۰۱۰۱۷۱

    5. محمدحاج عظیمی گفت:

      سلام از کجا تهیه کزدید

  6. ابولفضل گفت:

    چراغ اسپرت براثر حرارت چراغ کدر شده چطوری باید رفع کرد

  7. ارشیا گفت:

    بسیار عالی هست روش سنباده بهترین روشه. ولی من از نوشابه استفاده کردم خیلی خوب شد برای امتحان یه چراغ رو سرکه و جوش شیرین زدم. یه چراغ رو نوشابه نوشابه بهتر بود

    1. علی گفت:

      با نوشابه چه جور کار کردی بیزحمت توضیحات

  8. Arshiya گفت:

    بسیار عالی هست روش سنباده بهترین روشه. ولی من از نوشابه استفاده کردم خیلی خوب شد برای امتحان یه چراغ رو سرکه و جوش شیرین زدم. یه چراغ رو نوشابه نوشابه بهتر بود

  9. محمد گفت:

    بسیار عالی رفتم که انجام دهم
    ببینیم نتیجه را

  10. ابوالفضل حیدری گفت:

    ممنون از راهنمایی شما. 👍🏻

  11. حسین امینی گفت:

    بهتر از این مطلب نمیتونستم پیدا کنم

    1. حامد گفت:

      روش سنباده رو درست گفته و کاملا”جواب میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *