مقالات مرتبط با کفپوش خودرو

کفپوش لاستیکی (ژله ای) خودرو چیست؟ مزایا و معایب

کفپوش لاستیکی

هدف از نگارش این محتوا ﺁشنایی شما با کفپوش لاستیکی یا همان کفپوش ژله ای است. بنابراین اگر قصد خرید خودرو دارید یا خودرو دارید و جای پای شما در خودرویتان راحت نیست و می خواهید کفگیری انتخاب کنید که علاوه بر تمیز نگه داشتن خودرویتان، بر زیبایی و لوکس بودن آن بیافزاید می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

از آنجایی که زیبایی و راحتی داخل خودرو نیز به مانند قدرت فنی خودرو اهمیت دارد لذا اکثر افراد بلافاصله پس از خرید خودرو به فروشگاه های لوازم تزئینات خودرو مراجعه می کنند تا کفپوشی مناسب خودروی خود انتخاب کنند تا هم از خاکی و خیس شدن خودروی خود جلوگیری کنند هم سرنشینان راحت تر در خودرو بنشیند. همان طور که در مطالب قبل هم ذکر نمودیم کفپوش ها به گونه ای طراحی شده اند که از ورود گل و لای و آب و آلودگی به کف خودرو جلوگیری کنند و مانع از زنگ زدگی شوند.

به طور کلی کفپوش ها دارای وظایف و ویژگی هایی می باشند که شامل داشتن قابلیت جذب بالا، انعطاف پذیری مناسب، نصب ﺁسان و راحت، قابل شستشو بودن، داشتن تنوع رنگی و ضد خط و خش و سایش می باشد. در واقع کفپوشی مناسب است که دارای این ویژگی ها باشد. علاوه بر این برخی کفی ها هستند که به راحتی جدا می شوند و بدون جابه جایی صندلی ها می توان آن ها را خارج کردو با مواد شوینده شستشو داد و دوباره سر جایش گذاشت. این ویژگی کفپوش ها برای افرادی که مداوم از خودرو استفاده می کنند مثل راننده های آژانس و خودروهای خدماتی بسیار حائز اهمیت است.

امروزه استفاده زیاد از کفی ها سبب شد انواع کفپوش ها تولید و عرضه شود که ما در این مطلب به معرفی کفپوش ژله ای می پردازیم.همچنین می‌توانید برای مشاهده انواع کفپوش خودرو به مقاله”راهنمای خرید کفپوش خودرو ” تهیه شده است مراجعه کنید.

اهمیت کفپوش ژله ای

در واقع یکی از بادوام ترین و ارزان ترین و ساده ترین کفپوش هایی که کماکان در بازار موجود می باشد کفپوش لاستیکی یا ژله ای است. این کفپوش ها یکی از مناسب ترین کفی هایی است که می توان برای اکثر خودروها استفاده کرد چرا که دارای اندازه ای استاندارد می باشد. این نوع کفی ها به دلیل جنسی که دارند کاملا مانع از نفوذ آب و گرد و خاک و گل و لای به کف خودرو می شوند. همچنین این کفی ها کاملا فیت و قالب خودروها می باشند لذا تمام کف خودرو را پوشش می دهند. کفپوش ژله‌ای از مواد اولیه ای چون گرانول و اورتان تولید می شود و این مواد سبب شدند کفپوشی با مقاومت و دوام بسیار بالا تولید شود. دوام بسیار بالای کفپوش لاستیکی در کنار قیمت ارزان آن سبب می شود استفاده از این محصول برای مصرف کنندگان در دراز مدت بسیار مقرون به صرفه تر باشد.

از دیگر ویژگی های کفپوش لاستیکی این است که به راحت و در تمام فروشگاه ها می توانید این محصول راپیدا کنید. در گذشته رنگ این کفی ها به رنگ لاستیک یعنی سیاه رنگ بود اما امروزه به دلیل اینکه تمام افراد با هر نوع سلیقه ای بتواننداز این محصول استفاده کننده این کفی ها با تنوع رنگی همچون آبی، قرمز و نقره ای تولید و به بازار عرضه شدند. این کفی ها چهار تکه هستند به همین دلیل شستشوی آن ها بسیار آسان است و به راحتی می توان آن ها را تعویض کرد و همچنین می توان این چهار تکه را به صورت جدا هم فروخت که این مورد از دیگر ویژگی های کفی ژله ای است.

مشاوره رایگان الولوکس ❤️

از دیگر قابلیت های این نوع کفپوش ها قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالای آن ها است. کفی لاستیکی با اینکه یک کفپوش معمولی و ارزان قیمت محسوب می شود اما از مزایای زیادی بهره مند است. این کفی ها هم دوام و مقاومت بسیار بالایی دارند و هم ضد ﺁب هستند و از نفوذ گرد و خاک به کف خودرو جلوگیری می کنند. این مزایا دلیل بر اهمیت این نوع کفپوش  در خودروها است.

در کنار تمام این مزایا و ویژگی ها این کفی ها دارای معایبی نیز می باشند. به عنوان مثال این کفی ها در زیر پا سر می خورند اما مطمئن باشید که هرگز در پدال خودرو گیر نمی کنند. پس خیالتان از ایمن و امنیت خودرو در حین رانندگی راحت باشد. در ادامه به بررسی مزایا و معایب کفی لاستیکی یا ژله ای می پردازیم.برای جلوگیری از سر خوردن میتوانید از کفپوش ماشین  استفاده کنید که مقاله ای برای برسی این نوع کفپوش ها تهیه شده است.

مزایا و معایب کفپوش لاستیکی 

کفپوش لاستیکی از مزایای بسیار زیادی برخوردار است. از مهم ترین مزایای کفپوش لاستیکی این است که این کفی ها کاملا مطابق ابعاد داخلی خودرو طراحی شده اند لذا فیت و قالب خودرو می باشند. از این رو به دلیل اینکه قالب این کفی ها استاندارد است می توان از آن برای هر خودرویی استفاده کرد. داشتن قیمت بسیار مناسب از دیگر مزایای این کفپوش است. معمولا رو این کفی ها آرم خودرو حک می شود. از دیگر مزایای کفپوش ژله‌ای  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به راحتی شسته می شود
  • ضد آب و مانع نفوذ گرد و غبار است،
  • بسیار با دوام است،
  • دارای تنوع رنگی بالایی است،
  • زیبا و شیک و جوان پسند است،
  • حس اسپرت و فابریک بودن به سرنشینان می بخشد،

 

اما در کنار این مزایا این کفی ها دارای معایبی هم هستند. یکی از بارزترین معایب کفپوش ژله‌ای این است که زیر پا سر می خورد البته این نقص در برخی موارد دیده شده است این سر خوردگی سبب می شود تمام کف خودرو را نپوشاند. همچنین اگر آب و مایعات زیادی در کف ریخته شود نمی تواند کاملا از نفوذ آن ها به کف جلوگیری کند. از دیگر معایب این نوع کفی این است که کناره های خودرو مثل سمت رکاب و کنسول را نمی تواند پوشش دهد.

از دیگر معایب این کفپوش این است که در روزهای اول خرید امکان دارد اتاق ماشین کمی بوی مواد لاستیکی پخش شود. اما به طور کلی به دلیل شیک و ارزان و با دوام بودن بسیاری از خودروها حتی خودروهای لوکس از این کفپوش استفاده می کنند.

نکات مهم در زمان خرید کفپوش ژله ای

حال اگر قصد خرید کفگیر برای خودرو دارید بهتر است نکاتی را مد نظر بگیرید. مهم ترین نکته این است که به هیچ وجه در خرید این محصول عجله نکنید چرا که امروزه برندهای مختلفی مشغول به تولید و عرضه کفپوش هستند لذا قبل از خرید انواع برندهای موجود در بازار را بشناسید و در مورد ویژگی های هر کدام از آن ها تحقیق کنید. سپس کیفیت و قیمت هر مدل و برند را با یکدیگر مقایسه کنید و در نهایت مناسب ترین کفپوش را انتخاب نمایید.

در بین کفپوش های تولیدی اگر قصد خرید کفپوش لاستیکی دارید باید به نکاتی توجه داشته باشید. در واقع این کفپوش ها به گونه ای هستند که عموما در دو سایز تولید می شوند و لذا می توان از ﺁن ها در تمام خودروها استفاده کرد. اما در زمان خرید بهتر است به وزن این کفی ها دقت کنید چرا که هر چه وزن کفپوش بیشتر باشد در زیر پا کمتر دچار لغزش و جابه جایی می شود و لیز نمی خورد. لذا وزن در این کفی ها بسیار مهم است.

دیگر نکته ای که در زمان خرید کفپوش لاستیکی بهتر است به آن توجه کنید شیار و طرح های کفگیر است. در واقع هر چه طرح و شیار کفپوش ها بیشتر باشد تمیز کردن آن نیز سخت تر است لذا کفپوشی با طرح و شیار کمتر انتخاب کنید.

جمع بندی

ما در این مطلب در مورد کفپوش لاستیکی صحبت کردیم. این کفی یکی از ساده ترین و معمولی ترین و ارزان ترین کفی موجود در بازار است که طرفداران بسیار زیادی دارد. طرفداران زیاد این محصول به دلیل مزایای زیاد این نوع کفپوش است. این کفی ها در کنار ارزان بودن بسیار مقاوم و بادوام و باکیفیت هستند. هم جاذب آب می باشند و از نفوذ گرد و خاک به کف خودرو جلوگیری می کنند. لذا برای تمیز نگه داشتن خودرو بسیار مناسب می باشند. اما برای تمیز نگه داشتن خودرو یک ایراد کوچک دارند که خوب و کامل کناره های ماشین مثل مت رکاب و کنسول ها را پوشش نمی دهند همچنین اگر مایعات زیادی بر روی آن ریخته شود نمی تواند کاملا از نفوذ آن ها به کف خودرو جلوگیری کند.

از آنجایی که مهم ترین وظیفه کف ها تمیز نگه داشتن خودرو است و این مساله برای راننده ها بسیار مهم است نسلی جدید از کفپوش ها تولید و عرضه شد به نام کفپوش های سه بعدی. این کفپوش ها را به طور اختصاصی برای هر خودرویی طراحی می کنند. از ویژگی های مهم این کفی ها این است که کاملا حتی کناره های خودرو را هم پوشش می دهند. همچنین این انتهای این کفی ها دارای لبه های بلندی است که این لبه ها از نفوذ هر مقدار مایعات به کف خودرو جلوگیری می کند. امروزه این کفی ها در کیفیت ها و جنس های مختلف چون کفپوش های سه بعدی چرمی و لاستیکی و فومی و پلی اورتان تولید و به بازار عرضه می شوند که تنها بسیار شیک و لوکس هستند بلکه بر زیبایی ماشین می افزایند. قیمت هر کدام از آن ها نیز بسته به جنس کفی و مواد اولیه مورد استفاده و نوع ماشین متفاوت است. این کفی ها چند تکه هستند به همین دلیل به راحتی نصب و جدا می شوند. از این رو شستشوی آن ها بسیار راحت است.

کفی های لاستیکی از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند اما در زمان کثیف شدن باید کاملا شسته شوند اما کفپوش های سه بعدی که دارای رویه ای چرم هستند نه تنها دچار سایش و خط و خش نمی شوند بلکه فقط با یک دستمال نمدار هم تمیز می شوند به گونه ای که اثری از آلودگی روی آن باقی نماند. در واقع کفپوش های سه بعدی سه لایه هستند که همین سه لایه بودن بر ضخامت و دوام این محصول افزوده است. این کفی را می توانید در سه رنگ مشکی، طوسی و کرم در بازار خریداری کنید. با توجه به مزایای بسیار خوب کفپوش های سه بعدی امروزه این کفی ها روی بورس هستند.

کفپوش های پلاستیکی از نظر هزینه مقرون به صرفه تر از کفپوش های سه بعدی هستند اما از آنجایی که این کفی ها زیر پا سر می خورند اما کفی های سه بعدی به هیچ وجه زیر پا سر می خورند و این از مهم ترین قابلیت های کفپوش سه بعدی است. چرا که در زیر کفی های سه بعدی سوزن های کوچک پلاستیکی تعبیه شده است که کاملا به موکت فابریک خودرو می چسبد و از لغزش و سرخوردگی کفی جلوگیری می نماید. لذا این کفی ها نه تنها کامل سطح خودرو را پوشش می دهند بلکه اصلا از جای خود تکان نمی خورند.

همچنین از آنجایی که کفی های سه بعدی را با استفاده از تکنولوژی اسکنرهای سه بعدی تولید می کنند کاملا قالب کف خودروها است و هیچ مزاحمت و مشکلی برای پدال خودرو ایجاد نمی کند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *