مقالات مرتبط با روکش صندلی خودرو

شستشوی روکش صندلی ماشین در ۷ مرحله ساده

روش شستشو روکش صندلی ماشین از آن دسته کارهایی است که صاحبان خودرو، همواره با آن درگیرند. تمیزی روکش صندلی، به‌اندازه بهداشت شخصی اهمیت دارد. چرا که مدام با این روکش تماس داریم. درصورت  آلودگی، میکروب و باکتری، امکان انتقال آن از این طریق وجود دارد.

در این مطلب:

درباره نظافت روکش صندلی و تميز كردن صندلي ماشين، مطالب مفیدی می‌آموزیم. شوینده‌های جایگزین برای این کار را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

چگونه روکش صندلی ماشین را بشوییم؟

گرچه شستشوی روکش ماشین در خانه امکان‌پذیر است، اما باید مراقب بود تا تمیز کردن روکش صندلی ماشین به ساختار و بافت روکش آسیب نزند.

برای این کار، استفاده از متدهای شناخته شده و مواد استاندارد، بسیار مهم است. اما توصیه نمی‌شود روکش‌ها را مدام از صندلی‌ها جدا کرده و بشوئید. تکرار این کار ممکن است به پارگی یا دفرمه شدن روکش‌ها منتهی شود. روش‌های ساده‌تری هم برای این کار وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

<< خرید روکش صندلی خودرو از فروشگاه الولوکس >>

روش‌های کاربردی برای تمیز کردن صندلی ماشین

همه ما انتظار داریم از محیطی تمیز و بهداشتی در ماشین بهره‌مند باشیم. جایی که بتوانیم بدون نگرانی از آلوده یا لکه شدن لباس‌هایمان، به‌راحتی بنشینیم. اما عوامل گوناگون، گاهی محیط آن را دچار آلودگی می‌کند. هم‌چنین ممکن است مواد غذایی یا لوازم بازی کودکانه، سهوا بر روی صندلی ماشین، ایجاد لکه نمایند. در این حالت چاره‌ای جز پاک کردن لکه و رفع آلودگی نیست.

اگر تصمیم به انجام این کار بدون کمک کارواش گرفته‌اید، راهکارهای خوبی برایتان سراغ داریم.

در ادامه مطلب، شما را با روش پاکیزه سازی گام به گام روکش صندلی ماشین آشنا می‌کنیم.

مواد و وسایل لازم برای شستشوی روکش ماشین

  • جارو برقی
  • آب گرم
  • مایع شوینده مناسب (فروشگاهی یا دست‌ساز)
  • برس و پارچه مناسب یا تنذیب برای تمیز کردن روکش صندلی ماشین
  • حوله میکروفایبر برای خشک کردن نهایی صندلی‌ها

از چه شوینده‌هایی می‌توان برای این کار استفاده کرد؟

شما مجاز به استفاده از هر ماده پاک‌کننده‌ای بر روی صندلی‌های ماشین نیستید. برای این کار، صرفا شوینده‌های ویژه این کار را مورد استفاده قرار دهید.

شوینده‌های خانگی را می‌توانید به یکی از این روش‌ها آماده کنید:

  • ۲۵۰ میلی‌لیتر جوش شیرین را با یک فنجان آبگرم مخلوط کنید. مدت زمان انتظار: نیم ساعت
  • ۲۵۰ میلی‌لیتر سرکه سفید را با چند قطره صابون مایع و ۴ لیتر آبگرم مخلوط کنید.

شستشوی روکش صندلی ماشین در ۷ مرحله ساده:

۱- ابتدا صندلی‌ها و فضای داخلی ماشین را با جارو برقی کاملا تمیز کنید. برای پاک شدن کامل درزهای صندلی و گوشه‌ها، از ابزار مخصوص جاروبرقی یا انگشتان خود کمک بگیرید. این مواد، در مراحل بعد مشکل‌زا خواهند شد.

۲- یک لایه نازک از مواد شوینده را به حالت اسپری روی صندلی‌ها بپاشید. هدف خیس کردن روکش صندلی نیست بلکه تمیز کردن روکش صندلی ماشین است. پس این کار را با ملایمت و تنها به‌مقدار کافی انجام دهید. ضمن اینکه حتما از اسپری مخصوص این کار استفاده کنید. تمیز کننده‌های چندمنظوره، برای تمیز کردن روکش صندلی مناسب نیستند و به آن آسیب می‌زنند.

۳- بلافاصله پس از پاشیدن اسپری تمیز کننده با برس و پارچه به‌آرامی محل لکه‌ها را پاک کنید.

اگر لکه‌ها عمیق بود و با یکبار برس کشیدن پاک نشد، عمل اسپری و برس کشیدن را در چندین مرحله و تا تمیز شدن کامل صندلی ادامه دهید. به این کار معمولا بیش از یکبار و تا ۵ یا ۶ مرحله نیاز است.

۴- اکنون محل را با یک حوله نمناک پاک کرده و آثار لکه را به‌طور کامل پاک و سپس خشک کنید.

۵- در آخر باز هم صندلی‌ها را جارو بکشید. اگر ذره‌ای از مواد شوینده روی صندلی‌ها باقی مانده باشد به این وسیله رفع می‌شود.

۶- برای مدتی درب‌های ماشین را باز بگذارید تا رطوبت خارج شده و کاملا تهویه شود.

۷- به‌هیچ عنوان روی صندلی‌های مرطوب ننشینید. تا خشک شدن کامل روکش ها صبر کرده و سپس از اتومبیل استفاده نمایید.

تفاوت تمیز کردن روکش صندلی پارچه ای با چرمی

پارچه‌های روکش صندلی ماشین، انواع متفاوتی دارند. مراقبت از پارچه روکش، بخشی از پروسه شستشوی روکش ماشین است.

به‌کار بردن شوینده ویژه و ملایم برای این کار، روشی عاقلانه است. هم‌چنین استفاده از موادی مانند سرکه یا جوش شیرین محلول در آب گرم، می‌تواند راهی مناسب برای تمیز کردن روکش صندلی ماشین باشد.

اما در مورد تمیز کردن روکش صندلی چرمی، موضوع فرق می‌کند. برای این کار باید از موادی مطمئن استفاده کرد که به چرم آسیب نمی‌زنند. کاربرد شوینده‌های چندکاره می‌تواند به ترک خوردن یا پارگی روکش صندلی منجر شود. برای این کار صرفا از شوینده‌های اختصاصی و سفارشی استفاده کنید.

کلام پایانی

پیشگیری، همیشه راه حل مناسب‌تری است. تا حدامکان از کثیف و لکه شدن روکش ماشین پیشگیری کنید. در فواصل کوتاه زمانی آن را پاکیزه کنید و در صورت نیاز به شستشو، از روش‌ها و مواد گفته شده استفاده کنید.

منبع: wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *