مقالات مرتبط با روکش صندلی خودرو

لزوم خرید یا تعویض روکش صندلی

لزوم خرید یا تعویض روکش صندلی

غالب افراد برای تنوع دادن به فضای داخلی خودرو خود، به خرید وسایل جانبی و لوازم تزئینی داخل خودرو مبادرت می­کنند. موضوعی که نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورها موضوعی رایج میان مالکان خودرو خواهد بود. روکش صندلی از جمله این خریدهای اجباریست که علاوه بر عوض کردن فضای ماشین، به حفاظت از روکش فابریک و اصلی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

خرید خودرو سالها پیش موضوع پیش و پا افتاده ای بود و حتی تعویض ماشین ها نیز امری رایج قلمداد میشد اما با گران شدن قطعات و به تبع آن افزایش سرسام آور خودرو، غالب خریداران ماشین، چه خودروی صفر و چه ماشین های کارکرده، برای حفاظت از خودروی خود و البته افزایش عمر قطعات آن، به خرید وسایل جانبی در این بازار اقدام کردند. خرید کفپوش، روکش صندلی و چادر، نمونه های شایع این وسایل به شمار میروند. در این مقاله قصد داریم با بیان مطالبی تحت عنوان مزایا و معایب انواع روکش صندلی خودرو ابهامات را برای یک خرید ایده آل رفع کنیم.

حفاظت از روکش اصلی خودرو

روکش اصلی و فابریک خودرو هر چقدر هم با کیفیت باشد اما در مقابل سرما و گرما، لکه های ناشی از خوردن و آشامیدن در خودرو و حتی نور مدام خورشید دوام آنچنانی ندارند. بنابراین بهترین راه برای حفاظت از روکش اصلی خودروی شما، خرید روکش صندلی خواهد بود. گرچه مزایا و معایب انواع روکش صندلی خودرو، برخی مالکان خودرو را  نسبت به خرید روکش صندلی دچار تردید کرده است اما منطقی است برای حفاظت از صندلی خودروی خود و کاهش آسیب های احتمالی به آنها در اولین فرصت به خرید روکش صندلی اقدام کنید.

رنگبندی فراوان و طرح های بیشمار

جدای از روانشناسی رنگها که هر رنگی را برای یک حالت روحی یا یک فضای به خصوص در نظر میگیرد، سلیقه هر شخصی به یک رنگ خاص تمایل دارد که با حضور آن رنگ، احساس نشاط و سرزندگی در او جاری خواهد شد. مطالب این عنوان، پاسخی مناسب به سوال؛ مزایا و معایب انواع روکش صندلی خودرو کدام است، خواهد داد زیرا سلیقه اشخاص ممکن است از نگاه یکی عالی باشد ولی از نگاه دیگری افتضاح به نظر برسد. رنگ های فراوان و اعمال طرح های بی­شمار در تولید روکش صندلی قطعا می­تواند هر سلیقه ای را راضی نماید. بعنوان مثال، رنگهای شاد و البته خاص همیشه مورد استقبال قشر جوان بوده است مثلا استفاده از رنگهای قرمز یا زرد در خودرو میتواند روحیه اسپرت را به بیننده القا کند. در نقطه مقابل، افرادی که دوران جوانی خود را سپری کرده اند، بدنبال رنگ هایی در طیف مشکی و خاکستری هستند.

راهنمای خرید کفپوش خودرو
حتما بخوانید

کیفیت پارچه به کار رفته

گرچه میان پارچه های استفاده شده در تولید روکش صندلی و پارچه های موجود در بازار برای لباس، تفاوت فاحش و آنچنانی نیست اما موضوع مهم، لزوم کیفیت برای راحتی و افزایش عمر محصول است لذا میزان نایلون و نخ بکار رفته در روکش صندلی از سویی میتواند کیفیت و عمر انواع روکش صندلی خودرو را تعیین کند و از سویی دیگر ارتباط مستقیمی با قیمت روکش صندلی خواهد داشت. لذا کیفیت پارچه در حیطه بحث مزایا و معایب انواع روکش صندلی خودرو جای خواهد گرفت. به بیانی دیگر هر چقدر میزان الیاف طبیعی بکار رفته در محصول بیشتر باشد، افت کیفیت کمتری را در دراز مدت شاهد خواهیم بود. بعلاوه در محصولات نخی، تهویه بهتر صورت می­پذیرد لذا با جریان هوا، این محصول به گزینه ای ایده آل در تابستان بدل خواهد شد. از سویی دیگر محصولاتی که الیاف مصنوعی در آنها بکار رفته در برابر شست­شو های مداوم و مکرر، مقاومت بیشتری خواهند داشت.

طرح و نقش ها، ظاهر خودروی شما را دگرگون خواهند کردکیفیت چرم محصولات

در بیان مزایا و معایب انواع روکش صندلی خودرو، ضروریست علاوه بر نقش کیفیت پارچه بعنوان جنس روکش صندلی، کیفیت چرم نیز به صورت مختصر بیان گردد. زیرا تفاوت عمده چرم با محصولات پارچه ای به محدودیت چرم برمی­گردد، زیرا بازار پارچه در بحث کیفیتی، بسیار گسترده است اما در محصولات چرم، کیفیت محدود به دو نوع زیر خواهد شد:

چرم طبیعی:

این گونه از از چرم ها با دباغی کردن پوست حیوانات بدست می­آیند و البته بسته به نوع حیوان و حتی محل زندگی و خوراک آن کیفیت­های متفاوتی دارد. بز، گاو، گوسفند و حتی تمساح و مار دارای چرم مرغوبی هستند و تقاضا برای آنها زیاد است. از جمله مزایا و معایب انواع روکش صندلی خودرو، کیفیت چرم طبیعی و اختلاف آن با انواع دیگر است. در نهایت روکش چرم طبیعی، گران، با کیفیت و البته نیاز به مراقبت فراوان دارد

معرفی انواع روکش صندلی خودرو و برندهای معروف
حتما بخوانید

چرم مصنوعی یا صنعتی:

برخلاف نوع طبیعی، هیچ حیوانی کشته نخواهد شد! زیرا در تهیه این نوع از چرم از مواد پلیمری استفاده می­شود. تهیه و تولید این نوع هم شرایط متفاوتی دارد و بسته به تولید کننده و کیفیت مواد اولیه، دارای کیفیت­های متفاوتی هستند. نکته مهم اینکه برخلاف باور عموم، این نوع از چرمها طول عمر بیشتری نسبت به نوع طبیعی دارند و مراقبت کمتری هم نیاز دارند و به سبب ارزانتر بودن، مشتریان بیشتری دارند.

رعایت مسائل بهداشتی

تاکنون در کنار بیان مزایا و معایب انواع روکش صندلی خودرو جانب مساوات را رعایت کردیم. کاستی ها را اگرچه اندک اما عنوان کردیم اما رعایت مسائل بهداشتی و حفظ سلامتی از جمله موضوعاتی است که باید همواره مورد نظر افراد قرار بگیرد لذا خریداران خودرو های کارکرده باید بدان اهمیت ویژه ای بدهند زیرا از آنجایی که روکش صندلی با تمام لباس و بدن سرنشین ها برخورد دارد، ضروریست برای حفظ سلامت خود و خانواده، به تعویض روکش صندلی اقدام نمایید. در هرحال این موضوع را در نظر داشته باشید بیماری های پوستی و جلدی غالبا بدون درمان هستند و اغلب آنها با صرف هزینه های فراوان ممکن است سالها درمان نشوند. پس لازم است برای جلوگیری به ابتلا، با هزینه ای اندک در مقابل درمان، به خرید و تعویض روکش صندلی خودرو خود اقدام نمایید.

موضوع آخر اینکه قیمت نهایی نیز باید در بیان مزایا و معایب انواع روکش صندلی خودرو قید شود زیرا قیمت نهایی برای اغلب مشتریان و خریداران امری مهم در خرید تلقی می­شود.

رنگ¬بندی فراوان روکش صندلی، هر سلیقه ای را راضی خواهد کرددوخت و برش

در خصوص کیفیت پارچه یا چرم بکار رفته در میزان عمر و حفظ کیفیت روکش صندلی دو مطلب عنوان کردیم اما یک نکته مهم و البته ریز، غالبا از چشم خریداران دور می­ماند. آگاهی از نقش بی بدیل کیفیت نخ برای دوختن روکش صندلی و برش بی نقص در مزایا و معایب انواع روکش صندلی خودرو، نقش فوق العاده مهمی را به عهده دارد و اگر ادعا کنیم کیفیت نخ بکار رفته و برش دقیق پارچه میتواند در زیبایی محصول و البته عمر آن نقش آفرینی کند، اغراق نکرده ایم. موضوع مهم دیگر که کمتر به چشم می­آید فاصله میان کوک های دوخت و ضخامت و رنگ نخ در دوخت روکش صندلی است. به بیانی دیگر برای القای کلاسیک بودن از نخ های با ضخامت کم و رنگ های تیره یا متناسب با رنگ پارچه استفاده می­کنند در حالیکه جلوه اسپرت بودن در دوخت های درشت تر با رنگ متضاد با رنگ پارچه نمود پیدا میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *