مقالات مرتبط با کفپوش خودرو

نصب کفپوش یکپارچه خودرو🚘 در ۸ گام

نصب کفپوش یکپارچه خودرو

نصب کفپوش یکپارچه خودرو چگونه است؟

یکی از اجزای مهم و کاربردی خودرو، کفپوش آن است که از نفوذ گرد و خاک و مایعات به قسمت های زیرین جلوگیری می نماید. عوامل مهمی در انتخاب یک کفپوش مناسب نقش دارند، اما جنس و طراحی کفپوش از همه با اهمیت تر است.در این مقاله آموزش نصب کفپوش خودرو بصورت کامل و با جزییات تمام توضیح داده شده است.

برخی افراد برای ماشین های خود از کفپوش های چند تکه استفاده می‌کنند اما به دلیل اینکه این کفپوش ها لیز می خوردند و به سختی می شد آن ها را در جای خود ثابت کرد، شرکت های تولید کننده کفپوش خودرو اقدام به طراحی و تولید کفپوش های یکپارچه گرفتند. این کفپوش ها به صورت اختصاصی برای هر خودرو تولید می شود و به صورت قالبی در کف آن قرار می گیرد. برای نصب کفپوش قالبی خودرو لازم است تا تمام صندلی ها باز شود. بنابراین نیاز به کمی دقت و حوصله دارد.

چگونه کفپوش ماشین را تمیز کنیم؟+آموزش تصویری
حتما بخوانید

ویژگی های کفپوش یکپارچه خودرو

به دلیل پیشرفت هایی که در صنعت قالب سازی صورت گرفته با استفاده از اسکن لیزری می توان کفپوش های یکپارچه منطبق با پستی و بلندی های کف هر مدل خودرو تولید نمود. کفپوش های تولید شده کاملا در کف ماشین ثابت می شوند و به هیچ وجه جابجا نمی گردند.

همچنین این کفپوش های یکپارچه به گونه ای طراحی و تولید می گردند که نفوذ گرد و غبار و مایعات به زیر آن ها غیرممکن است. بکارگیری فناوری سه بعدی در تولید این کفپوش ها موجب شده که ظاهری جذاب و زیبا داشته باشند و شستشوی آن ها نیز بسیار راحت و ساده باشد.

همانطور که اشاره کردیم، کفپوش های چند تکه لیز می خوردند و جابجا می شدند، اما نصب کفپوش یکپارچه خودرو به گونه ای است که امکان جابجا شدن و لیز خوردن آن وجود ندارد.

اگر این نوع کفپوش از متریال مرغوب ساخته شده باشد، با سرد و گرم شدن هوا تغییر شکل نمی دهد و بر روی سطح آن حالت ترک خوردگی ایجاد نمی گردد.

همچنین کفپوش های یکپارچه دارای شیارهایی هستند که از طریق آن ها مایعات ریخته شده کف خودرو هدایت می شود و پخش نمی گردد.برای تهیه با بهترین کفپوش خودرو به دسته بندی “کفپوش سه بعدی خودرو ” مراجعه کنید.

 

روش نصب کفپوش یکپارچه خودرو

افرادی که کفپوش خودرویشان از نوع چند تکه است یا کفپوش یکپارچه آن ها پس از چندین سال استفاده، دچار فرسودگی شده، می توانند به تنهایی و با کمی صبر و حوصله اقدام به تعویض کفپوش خودرو نمایند. ما در این بخش قصد داریم تا طریقه نصب کفپوش خودرو را به صورت گام به گام به شما آموزش دهیم.

 

 

گام اول: یک کفپوش جدید بخرید

انتخاب کفپوش مرغوب و باکیفیت بسیار مهم است، زیرا نصب کفپوش یکپارچه خودرو کمی دردسر دارد و وقت گیر است بنابراین بهتر است کفپوشی را بخرید که از مواد اولیه درجه یک تولید شده باشد و قالب آن کاملا منطبق با ناهمواری های کف خودروی شما باشد.

گام دوم: صندلی های جلو را باز کنید

اگر دقت کرده باشید صندلی های راننده و کمک راننده به وسیله چهار پیچ بزرگ به کف متصل گردیده اند. شما باید یکی یکی این پیچ ها را باز کنید. برای باز کردن پیچ ها پیشنهاد می کنیم از آچار بکس استفاده کنید، اما اگر نداشتید با آچار فرانسه یا آچار دیگر امتحان نمایید.

دقت کنید که اگر صندلی های جلو برقی هستند، چند رشته سیم از طریق سوکت به آن ها متصل شده است. برای بیرون آوردن صندلی لازم است اتصال این سوکت ها را نیز جدا نمایید.

گام سوم: صندلی های عقب را باز کنید

در این مرحله نوبت به صندلی های عقب می رسد. نحوه ثابت شدن این صندلی ها با صندلی های جلو تفاوت دارد. برای بیرون آوردن پشتی صندلی عقب، از زیر آن گرفته و به سمت بالا بکشید. همچنین برای بیرون آوردن نشیمنگاه صندلی عقب نیز از قسمت انتهایی آن بگیرید و آن را به طرف بالا بیاورید. اکنون می توانید نحوه اتصال این صندلی ها به کف ماشین را مشاهده کنید

بعضی از آن ها به وسیله چند گیره یا چفت ثابت شده اند و بعضی دیگر از طریق پیچ به کف متصل گردیده اند. پس از باز کردن چفت ها یا پیچ ها صندلی عقب را نیز خارج کنید.

گام چهارم: کمربند ایمنی را خارج نمایید

در این مرحله باید قفل کمربند ایمنی که به کف ماشین متصل شده را باز کنید. وقتی که صندلی های جلو و عقب برداشته می شوند. محل اتصال قفل های کمربند ایمنی کاملا نمایان می گردند. با باز کردن پیچ این قفل ها، آن ها را از جای خود خارج نمایید.

کفپوش جدید را جایگزین کنید

گام پنجم: کفپوش قدیمی را از جای خود در بیاورید.

در صورتی که قبلا اقدام به نصب کفپوش یکپارچه خودرو کرده اید و اکنون این کفپوش فرسوده شده، باید آن را بیرون بیاورید. اگر مانع دیگری برای بیرون آوردن کفپوش قدیمی می بینید آن را رفع کنید و سپس کفپوش را خارج نمایید.

 

گام ششم: کفپوش جدید را جایگزین کنید

می توانید از کفپوش قدیمی برای الگوی برش کفپوش جدید استفاده کنید. به این صورت که کفپوش قدیمی را روی کفپوش جدید بیندازید و محل سوراخ ها و برش ها را علامت گذاری کنید. اکنون می توانید کفپوش جدید را کف ماشین پهن کنید. اما قبل از آن اگر آلودگی در کف ماشین وجود دارد تمیز نمایید.

 

گام هفتم: کفپوش جدید را برش بزنید و ثابت کنید

اگر چروکی در کفپوش می بینید، از سمت مرکز به طرف بیرون صاف نمایید. سپس محل های علامت گذاری شده را برش زده و پین هایی که باید در سوراخ ها قرار بگیرند را جا بزنید. در اینجا تقریبا کار نصب کفپوش قالبی خودرو به پایان رسیده است.

 

گام هشتم: قفل های کمربند ایمنی و صندلی ها را به جای خود بازگردانید

پس از نصب کفپوش یکپارچه خودرو باید قفل های کمربند ایمنی و صندلی های جلو و عقب را به جای خود بازگردانید و محکم نمایید.


تبریک می گوییم شما توانستید مراحل نصب کفپوش یکپارچه خودرو را با موفقیت به پایان برسانید.سوالات و نظرات خود را در قسمت کامنت با ما به اشتراک بپزارید.

گالری ۴۰ تا از شیک ترین روکش صندلی خودرو💺
حتما بخوانید

 

منبع: How to Replace Car Carpet

سولات متداول آموزش نصب کفپوش خودرو

در این مقاله راحت ترین روش نصب کفپوش های قالبی و یک پارچه خودرو را در ۸ مرحله ساده به صورت ویدئویی و متنی آموزش خواهیم داد

8 نکته مهم که رتوجه به آن باعث نصب صحیح کفپوش میشود و دورام آن را افزایش می‌دهد در ادامه ذکر شده است

7 نظر در “نصب کفپوش یکپارچه خودرو🚘 در ۸ گام

  1. مقدم گفت:

    پس کنسول و جای لور دنده چه میشه یعنی اونها نیازی نیست باز بشن

    1. با سلام
      اگه خود قالب کفپوش جای کنسول و دنده رو خالی نکرده باشه خودتون میتونید با تیغ برش بزنید و به راحتی نصب کنید.

  2. حمید گفت:

    سلام
    داخل سانتافه ۲۰۱۵ شیر ریخته
    باید کفی رو کلا باز کنیم
    خودمون میتونیم؟
    کسی بلد هستش روش باز کردن رو؟
    ممنونم

    1. با سلام
      کار خودتون نیست، حتما به نمایندگی و یا یک کارواش تمام حرفه ای مراجعه کنید.

  3. رحیم گفت:

    سلام کفپوش پنج بعدی سمت راننده بغل در یه حالت برگشته شده یعنی یکم از حالت استاندارد خود برگشته طوری که هرچقدر بادست فشار میدم که رو حالت اولیه بمونه نمیشه دوباره برمیگرده رو حالتی که یکم لبش بلند شده اومده سمت کلاچ.اینو من چکار کنم رو همون حالت بمونه

    1. سلام، کفپوش شما چه برندیه؟ اگر امکان داره عکس بفرستین به این شماره 09100843102 تا بهتر راهنماییتون کنیم.

  4. حسین ایزدی گفت:

    سلام با کمک مقالتون کفپوش ماشینمو خودم نصب کردم . ممنون از کمکتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *