مقالات مرتبط با کفپوش خودرو

کفپوش پارچه ای خودرو چیست؟ + مزایا و معایب

کفپوش پارچه ای

هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با کفپوش پارچه ای خودرو است. از این رو ما در این مطلب به بررسی اهمیت کفپوش پارچه ای می پردازیم و نکات مهم و تخصصی در زمان خرید این کفپوش را توضیح می دهیم. اگر شما خودروی تازه ای خریداری کرده باشید می دانید که در ابتدا خودروها دارای کفپوشی عموما پلاستیکی هستند. از آنجایی که جنس این کفپوش ها از پلاستیک است معمولا زود سوراخ می شوند و دیگر قابل استفاده نمی باشند. این مسئله سبب می شود که اغلب افرادی که دارای خودرو هستند به دنبال کفپوش هایی با دوام تر و محکم تر باشند تا بتوانند بیشتر از آن استفاده نمایند.

به طور کلی همان اندازه که ویژگی های فنی و قدرت موتور ماشین برای راننده ها مهم است زیبایی داخلی و شیک بودن فضای داخلی خودرو نیز مهم می باشد. کفپوش ها یکی از بهترین المان های داخلی خودرو هستند که بر زیبایی ماشین می افزایند. چرا که کفپوش ها یا همان کفی ها یا زیرپایی ها از مانع از کثیف شدن کف خودرو می شوند به همین دلیل این محصول را به گونه ای تولید می کنند که کاملا فیت و قالب خودرو باشد و به راحتی از کف خودرو جدا نشود. همچنین کفپوش ها را می توان به آسانی تمیز کرد.

استفاده از کفپوش کمک می کند که در روزهای برفی و یا بارانی گل و لای و آب به موکت فابریک خودرو نفوذ نکند و مانع از گلی شدن و کثیف شدن کف خودرو می شود. علاوه بر زیبایی استفاده از کفپوش ها سبب راحتی و اسایش سرنشینان خودرو می شوند و باعث می شود که نشستن در خودرو راحت تر باشد. این مزایا سبب می شوند که راننده ها به دنبال تعویض کردن کفپوش های خودرو باشند. این روزها کفپوش ها در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند که ما قصد داریم در این مطلب به معرفی کفپوش پارچه ای بپردازیم. اگر می خواهید اطلاعات خود را در مورد کفپوش پارچه ای خودرو افزایش دهید می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 

اهمیت کفپوش پارچه ای خودرو

همان طور که اشاره نمودیم کفپوش های خودرو جزئی از تودوزی ماشین محسوب می شوند و عموما شرکت های سازنده، خودروهای نو را به همراه کفپوش ها به بازار عرضه می کنند. اما این کفپوش ها از جنس های پلاستیکی هستند و دوام و عمر کمی دارند و زود سوراخ می شوند و حتی برخی از شرکت های سازنده خودروهای خود را بدون کفپوش عرضه می کنند. در کل این مسائل سبب می شود که خریداران خودرو به دنبال خرید کفپوش هایی مناسب و با دوام برای خودروی خود باشند.

کفپوش خودرو پارچه ای

در این راستا باید بدانید که کفپوش ها در انواع و اقسام مختلفی تولید و عرضه می شوند. که یکی از رایج ترین کفپوش های مورد استفاده مردم، کفپوش پارچه ای است. هر کدام از کفپوش ها ویژگی ها وقیمت خاص خود را دارند که هر شخصی متناسب با سلیقه و بودجه خود کفپوش مورد نظر خود را انتخاب می کند. کفپوش پارچه ای نیز از قاعده مستثنی نمی باشد. این کفپوش نیز دارای ویژگی هایی است.

به عنوان مثال کفپوش پارچه ای نیز مانند سایر کفپوش ها به گونه ای طراحی شده است که مانع از کثیف شدن خودرو شود و از ورود گل و لای و آب به کف خودرو جلوگیری نماید. کفپوش پارچه ای نه تنها مانع از نفوذ گرد و خاک به کف خودرو می شود بلکه از پخش شدن آن در اتاق خودرو می شود. این کفپوش علاوه بر زیبایی و تمیز نگه داشتن خودرو به راحتی راننده و سرنشینان خودرو هم کمک می کند. چرا که این نوع کفپوش از خسته شدن پاهای راننده در حین رانندگی می کاهد. کفپوش پارچه ای دارای ویژگی ها و مزایای زیادی است که این مزایا دلیل بر اهمیت کفپوش پارچه ای است. کفپوش پارچه ای را می توان در رنگ های بسیار متنوعی در بازار یافت.

مشاوره رایگان الولوکس ❤️

 

کفپوش پارچه ای چیست؟

کفپوش پارچه ای یکی از انواع کفپوش های ماشین ها است. در بازار این کفپوش را به ساده ترین نوع کفپوش ها می شناسند. عموما جنس این کفی ها از پارچه و نمد و موکت های ضخیم است. از ویژگی های این نوع کفی این است که در انتهای کفپوش، قطعات لاستیکی تعبیه شده است که این قطعات مانع از لغزش و جابه جایی و لیز خوردن کفپوش در ماشین می شوند. از آنجایی که طراحی و تولید این نوع کفپوش ها بسیار ﺁسان است می توان آن را برای انواع مدل های خودروها تولید کرد. از دیگر ویژگی های کفپوش پارچه ای خودرو  این است که قابلیت نصب بسیار ﺁسانی دارد و به راحتی و بدون جابه جایی صندلی ها می توان آن را نصب کرد.

این کفپوش ها در طرح و رنگ های مختلفی در بازار موجود هستند و همچنین کاملا فیت و قالب خودرو می باشند. کفپوش های پارچه ای دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه به تشریح آن ها می پردازیم.

کفپوش پارچه ای

مزایا و معایب کفپوش پارچه ای

از مزایای کفپوش پارچه ای این است که به راحتی طراحی و تولید می شود به همین دلیل می توان برای تمام مدل های خودروها تولید شود. علاوه بر این این نوع کفپوش از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است به همین دلیل یکی از کفپوش های پرفروش محسوب می شود. از دیگر مزایای این مدل از کفپوش ایناست که به خاطر استفاده کردن از لایه های لاستیکی در انتها کفی از لیز خوردن آن در خودرو جلوگیری می شود. به راحتی قابل نصب است و به راحتی می توان آن را در داخل خودروها قرار داد. قالب و فیت بودن و تولید آن در سایزهای جهانی و استاندارد بودن آن از دیگر مزایای کفپوش پارچه ای ماشین است. از آنجایی که قیمت آن نسبت به سایر کفپوش ها ارزان تر است خرید آن برای بسیاری از افراد مقرون به صرفه تر می باشد. اما این کفپوش دارای معایبی نیز می باشد.

از مهم ترین معایب کفپوش پارچه ای دوام و عمر کم و کوتاه است. این کفپوش ها نسبت به سایر کفی ها از عم کمتری برخوردار هستند. همچنین به دلیل جنس این کفی ها از قدرت جذب کمی برخوردار هستند به گونه ای که بعد از خیس یا گلی شدن آن باید هر چند وقت یکبار آن را شست. این کفپوش ها گرد و خاک و آب جذب شده را به سرعت نشان می دهند به همین دلیل باید شسته شوند.

در واقع کفپوش های پارچه ای به دلیل جنسی که دارند عموما نمد یا موکت های ضخیم، به راحتی آب را جذب می کنند و با گرفتن گرد و خاک مانع از نفوذ ﺁن به زیر می شوند اما این کثیفی ها را به سرعت نشان می دهند. در واقع کفپوش های پارچه ای با اینکه ظاهری بسیار خوب دارند اما زود کثیف می شوند و نیاز به شستن دارند. از دیگر معایب کفپوش پارچه ای این است که پس از شستن دیر خشک می شوند. به گونه ای که اگر پس از شستن این کفی ها کامل آن ها را خشک کنید و به همان صورت در داخل خودرو بگذارید بویی بسیار بد و نامطبوع می گیرد که باعث آزار سرنشینان خودرو می شود.

اما به طور کلی استفاده از کفپوش پارچه ای حسی راحت و آرامش بخش به سرنشینان خودرو می دهد به همین دلیل بسیاری از خودروها حتی خودروهای لوکس از این نوع کفی ها استفاده می کنند.

کفپوش پارچه ای

 

نکات مهم در زمان خرید کفپوش پارچه ای برای ماشین

با توجه به قیمت و مزایای زیاد کفپوش های پارچه ای امروزه افراد زیادی به دنبال خرید این محصول هستند اما در زمان خرید بهتر است نکاتی را رعایت کنید. مهم ترین نکته این است که در صورت نیاز به کفپوش برای خودروی خود به هیچ وجه برای یافتن بهترین مدل عجله نکنید. چرا که امروزه برندهای مختلفی چه داخلی و چه خارجی مشغول به تولید و عرضه انواع کفی های هستند و لذا قبل از خرید بهتر است که انواع برندها را بشناسید و با ویژگی های آن ها آشنا شوید.

هر کدام از برندهایی که در بازار موجود می باشند دارای کیفیت های مختلفی هستند همچنین هر کدام از ان ها از قیمتی متفاوت برخوردار هستند. لذا قبل از خرید محصول مورد نظر ابتدا بهتر است کیفیت و قیمت برندهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین کفپوش را با قیمتی ایده آل خریداری نمایید.

جمع بندی

ما در این مطلب در مورد کفپوش پارچه ای صحبت کردیم.این کفپوش ها یکی از رایج ترین و ساده ترین کفپوش هایی است که در بازار موجود می باشد. این کفی دارای مزایا و معایبی است. این کفی ها عموما از جنس موکت های ضخیم تولید می شوند لذا قدرت جذب ﺁب و گرد و خاک را دارند و از پخش شدن آن در اتاق خودرو جلوگیری می کنندولی به سرعت این کثیفی و آلودگی را نشان می دهند و نیاز است که هر چند وقت یکبار شسته شوند. در صورت شستن هم دیر خشک می شوند و اگر نمدار در خودرو قرار داده شود بوی بدی می گیرد.

از آنجایی که معمولا بهترین کفپوش کفپوشی است که بتوان راحت تر آن را تمیز کرد امروزه برای رفع این مشکل کفپوش های جدیدی طراحی و به بازار عرضه شده اند که به خاطر جنس خوبی که دارند این مشکلات را ندارند. این کفی ها کفپوش سه بعدی ماشین  هستند. کفپوش های سه بعدی سه لایه هستند و لایه رویی آن ها از چرم مصنوعی بسیار باکیفیت ساخته شده است. از مزایای این لایه چرمی این است که قابلیت شستشوی بسیار آسانی دارد به گونه ای که با یک پارچه نمدار هم تمیز می شود. همچنین انتهای این کفی ا لبه دار است لذا از نفوذ گرد و خاک و آب به کف خودرو جلوگیری می کند.

کفپوش های پارچه ای دوام و عمر کمتری نسبت به سایر کفی ها دارند و زود سوراخ میشوند اما این کفی های سه بعدی به دلیل این که از مواد اولیه بسیار باکیفیتی تولید می شوند اصلا دچار سایش و سوراخ شدن نمی شوند و از دوام و استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند. کفپوش های سه بعدی را با استفاده از تکنولوژی اسکنر سه بعدی تولید می کنند لذا این کفی ها قالب و فیت هر خودرویی است اصلا دچار لغزش و جابه جایی نمی شود. امروزه این کفپوش ها به صورت اختصاصی برای هر خودرویی طراحی و تولید می شود.

جنس این کفی ها از پلیمرهای خاص پلاستیکی است و همین مسئله سبب شده اگر این کفی ها را بارها و بارها هم بشویید باز هم ساییده نمی شوند. این کفپوش ها جدیدترین نوع کفی هایی هستند که وارد بازار شده اند. کف های سه بعدی را مطابق با ابعاد خودروها طراحی می کنند. این کفی ها دارای دو نوع چرمی و پلی اورتان هستند که نمونه چرمی کفپوش سه بعدی دارای سوزن های پلاستیکی در زیر موکت خود است که کمک می کند کاملا به موکت فابریک خودرو بچسبد و به هیچ وجه زیر پا لیز نخورد.

در صورت کثیف شدن به راحتی و بدون جابه جایی صندلی ها می توان کفی ها را خارج نمود و کف خودرو را تمیز کرد. از آنجایی که این کفپوش ها سه لایه هستند لذا از ضخامت بالایی برخوردار هستند و همین ضخامت بر دوام و عمر این محصول افزوده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *