مقلات مرتبط با چادر خودرو

چگونه چادر ماشین بدوزیم؟[🚖 نکات دوخت چادر خودرو]

دوخت چادر ماشین و این که چگونه چادر ماشین بدوزیم، موضوعی است که امروز می خواهیم در این مطلب بیشتر با آن آشنا شویم . اگر بخواهیم به مبحث دوخت چادر ماشین بپردازیم باید به یک سری نکات کلیدی و مهم در این زمینه توجه ویژه ای داشته باشیم.

دوخت چادر مناسب برای ماشین نیاز به تجربه و مهارت زیادی دارد. این طور نیست که هر کسی بتواند به راحتی چادر مناسب برای ماشین بدوزد، بدون اینکه کوچکترین اطلاعی در مورد این که چگونه چادر ماشین بدوزیم داشته باشد.

با توجه به تنوع بالای ماشین ها دوخت چادر ماشین و یا کاور برای ماشین ممکن است کار بسیار دشوار و زمانبری باشد و نیاز به وقت و مهارت بالایی را بطلبد کاری که که تنها یک استادکار ماهر قادر به انجام آن خواهد بود.

چادرهای ماشین به دو صورت ساده و ضد آب دوخته  می شوند و در بازار هم معمولاً این دو نوع چادر ها بیشتر رواج دارند. شاید برای شما سوال باشد که چگونه چادر ماشین بدوزیم که ضد آب باشد در جواب باید بگوییم که چادر ضد آب به گونه‌ای دوخته می شود که بدون زیپ و یکپارچه بوده و استفاده از این نوع از چادر ها بسبب می شود که جلوی نفوذ آب گرفته شود و خودرو شما بتواند در شرایط جوی نامناسب و مرطوب ماندگاری بالایی داشته باشد.

دوخت چادر برای خودرو شما مزایای دیگری نیز دارد.  برای مثال اگر به مدت طولانی خودرو خود را در جایی پارک کنید شاهد نشستن گرد و غبار بر روی آن خواهید بود برای جلوگیری از نشستن گرد و غبار، بهترین راه دوخت چادر خودرو استف چادری که مناسب و اندازه خودرو شما باشد تا بتواند محافظت کاملی را از خودرو شما به عمل آورد.

 

چگونه چادر ماشین بدوزیم و به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای اینکه به این نکته بپردازیم که چگونه چادر ماشین بدوزیم به گونه‌ای که مناسب و قابل استفاده باشد باید به یکسری نکات مهم در این زمینه توجه کنیم نکاتی که در ادامه به بیان آن می پردازیم نکات کلیدی و مهمی هستند که در دوخت چادر برای ماشین بسیار کاربردی و مهم هستند و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند به این نکات بسیار توجه می کنند.

  • جنس مواد اولیه

اولین نکته که در پاسخ به سوال چگونه چادر ماشین بدوزیم برای ما اهمیت بسیاری دارد این است که جنس پارچه و موادی که برای دوخت استفاده می‌کنیم باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. معمولاً برای دوخت چادر ماشین از پارچه های برزنتی و پارچه هایی که استقامت و مقاومت بسیار بالایی دارند استفاده می کنند البته پارچه هایی با جنس شمعی و کتان نیز برای دوخت کاور خودرو می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

  • توجه به رنگ پارچه

وقتی به موضوع رنگ پارچه می رسیم این نکته پیش می آید که چگونه چادر ماشین بدوزیم که رنگش مناسب باشد. همان طور که می دانید رنگ پارچه ای که در دوخت چادر مورد استفاده قرار می‌دهیم نیز بسیار مهم است.  رنگ چادر خودرو باید به گونه ای انتخاب شود که علاوه بر مقاومت بالا در برابر نور خورشید مطابق با سلیقه افراد باشد و به گونه ای نباشد که به راحتی شاهد تغییر رنگ در آن باشیم و به عبارتی از ثبات رنگی بسیار بالایی برخوردار باشد.

  • ضد آب بودن یا نبودن

در دوخت چادر ماشین توجه به ضد آب بودن و یا نبودن جنس پارچه ای که برای دوخت کاور و روکش ماشین استفاده می شود بسیار مهم است.  معمولاً پارچه های ضد آب از جنس پلاستیکی هستند و به صورت چند لایه اند و به گونه‌ای دوخته می‌شوند که علاوه بر قابلیت تهویه هوای بالا در آن از ورود آب و رطوبت جلوگیری کنند.

  • دوخت چادر به صورت دو لایه

دوخت چادر ماشین بصورت دو لایه باعث می شود که در مناطقی که رطوبت هوا بسیار زیاد است و ما از چادر ماشین استفاده می کنیم شاهد کپک زدن نباشیم. بنابراین مهم است که بدانیم چگونه چادر ماشین بدوزیم که در برابر رطوبت هم از ماشین ما محافظت نماید.

  • الگوی دوخت چادر

بعد از این که جنس پارچه را تعیین کردیم و همچنین به رنگ و نحوه دوخت آن توجه کردیم؛ با توجه به شرایط جوی و محیطی که ماشین در آن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد باید پارچه مناسبی را انتخاب کنیم و به الگوی دوخت چادر ماشین  نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم. زیرا برای برندهای مختلف با توجه به ابعاد، سایز و مشخصات ماشین ها،  از الگوی دوخت مناسب استفاده می کنند تا ماندگاری و کیفیت چادرهای دوخته شده برای ماشین بالا باشد.

بر اساس فصل مورد استفاده چگونه چادر ماشین بدوزیم؟

دوخن چادر ماشین

اگر بخواهید در مورد این که بر اساس فصل مورد استفاده چگونه چادر ماشین بدوزیم اطلاعات کاملی داشته باشید توصیه می کنیم که در ادامه همراه ما بمانید.

🔷🔶 دوخت چادر های چهارفصل:  معمولاً دوخت چادر ماشین به صورت چهار فصل برای این منظور استفاده می‌شود که بتوانند در شرایط مختلف آب و هوایی و در هر اقلیمی مورد استفاده قرار گیرند . جنس اغلب پارچه‌های که برای دوخت این نوع چادرها استفاده می‌کنند پلاستیکی است.

🔷🔶 دوخت چادر های تابستانی:  دوخت چادر های تابستانی برای خودرو بدین منظور انجام می شود  که علاوه بر کاهش هزینه تولید چادر، محافظت خوبی در مقابل نور آفتاب و خط و خشی که ممکن است بر روی ماشین به وجود آید داشته باشد.  این چادرها معمولاً استفاده زیادی در فصل تابستان دارند و برای فصل های دیگر مناسب نیستند. جنس آن به گونه ای است که ممکن است در فصل‌های سرد سال لایه رویی آن ها پوسته پوسته شود.

🔷🔶 دوخت چادر دو فصل:  دوخت این نوع چادر ها به این منظور است که بتواند خودرو را علاوه بر محافظت در برابر نور خورشید در شرایط آب و هوایی بارانی هم محافظت نماید.

🔷🔶 دوخت چادر سه فصل : دوخت چادر سه فصل  بدین منظور انجام می شود که بتواند برای فصل‌های زمستان، بهار و پاییز مناسب باشند و خودرو را در برابر نور خورشید ، برف و باران  و همچنین یخ‌زدگی محافظت کند.

چگونه چادر ماشین را نصب و جمع کنیم؟
حتما بخوانید

جمع بندی چگونه چادر ماشین بدوزیم

چگونه چادر ماشین بدوزیم؟

در پایان در خصوص این که چگونه چادر ماشین بدوزیم باید بگوییم که اگر از هر نوع خودرویی استفاده می کنید توصیه می شود که حتماً به دوخت چادر مناسب برای خودرو خود اقدام کنید.

با توجه به مزایایی که استفاده از چادر خودرو دارد نمی توان به سادگی از کنار این قضیه گذشت. در دوخت چادر خودرو به موارد مهمی توجه می شود. برای نمونه این که جنس پارچه ای که برای دوخت چادر مورد استفاده قرار می گیرد چه باشد و یا این که رنگ پارچه از ماندگاری بالا برخوردار باشد بسیار مهم است.

دوخت چادر ماشین و تهیه آن برای خودرو می تواند مزایای بسیاری برای خودرو داشته باشد. برای نمونه می تواند خودروی شما را در آب و هوای نامناسب جوی محافظت کند و از آسیب رسیدن به ماشین شما توسط اجسام خارجی جلوگیری نماید.

همچنین نوع دوخت و کیفیت دوخت چادر خودرو نیز بسیار مهم است. برخی از چادرها به گونه ای دوخته می شوند که تنها برای یک فصل مناسب باشند مانند چادرهای تابستانی اما چادرهایی هم هستند که می توانند خودرو شما را به صورت چهار فصل محافظت نمایند.

این که چگونه چادر ماشین بدوزیم  که مناسب و کاربردی باشد، نیاز به مهارت و تخصص ویژه ای دارد و می توان به آن به عنوان یک کار حرفه ای و هنری نگاه کرد.برای  خرید چادر مناسب برای خودرو میتوانید به مقاله راهنمای انتخاب چادر مناسب مراجعه کنید.

 

سولات متداول دوخت چادر ماشین

چگونه خودمان چادر خودرو بدوزیم؟

دوخت چادر مناسب برای ماشین نیاز به تجربه و مهارت زیادی دارد. این طور نیست که هر کسی بتواند به راحتی چادر مناسب برای ماشین بدوزد، بدون اینکه کوچکترین اطلاعی در مورد این که چگونه چادر ماشین بدوزیم داشته باشد.
با توجه به تنوع بالای ماشین ها دوخت چادر ماشین و یا کاور برای ماشین ممکن است کار بسیار دشوار و زمانبری باشد و نیاز به وقت و مهارت بالایی را بطلبد کاری که که تنها یک استادکار ماهر قادر به انجام آن خواهد بود.
ما در این مقاله بصورت خلاصه وکلی دوخت چادر را اموزش می‌دهیم .

الگو دوخت چادر ماشین را چگونه تهیه کنیم؟

تهیه و رسم الگوی چادر هر ماشین با توجه به مدل و نوع ماشیم متفاوت است و نمی‌شود برای همه خودرو ها یک الگوری واحد داد . رسم این الگو ها توسط افراد متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد پیشنهاد ما به شما خرید چادر ماشین و صرفه جویی در زمان خود می‌باشد.

برچسب ها

برش چگونه چادر ماشین بدوزیم، اندازه چادر پراید، الگو آموزش تصویری دوخت چادر ماشین، برای دوخت چادر پراید چند متر پارچه لازم است، الگوی چگونه چادر ماشین بدوزیم، آموزش دوخت چادر ماشین، الگوی چادر ماشین پژو۴۰۵، متراژ پارچه برای چادر ماشین، الگوی برش چادر ماشین پراید، الگوی دوخت چادر ماشین تیبا، طریقه دوخت چادر ماشین پراید، اندازه چادر ماشین سمند، برای دوخت چادر ماشین پراید چند متر پارچه لازم است، الگوی دوخت چادر ماشین پژو، آموزش دوخت چادر ماشین پژو، آموزش دوخت کاور خودرو

10 نظر در “چگونه چادر ماشین بدوزیم؟[🚖 نکات دوخت چادر خودرو]

  1. سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.
    من هم می خوام چند تا محصول خوب دیگه معرفی کنم:
    محصولات پرفروش

  2. جواد گفت:

    چرا ابعاد چادر نمیگید؟
    برای دوخت باید اندازه داشته باشی.

  3. حمیدرضاخیامیان گفت:

    به من واقعا مبتکر اصلا کار نشد نداره تمام.اره قربونش

  4. مرادی گفت:

    سلام. لطفا عنوان مطالب توضیحی خود رو عوض کنید، اصل مطلب رو نگفتید، بالاخره چطری بدوزیم 🤔🤔🤔

  5. بز بز قندی گفت:

    دوساعت توضیح اخر گفتین برید بخرید ؟ خیلی ممنون :/

  6. مبین گفت:

    دوخت چادر ماشین پراید هم به همین روش انجام میشه ؟

  7. hami گفت:

    الگو آموزش تصویری دوخت چادر ماشین رو میشه بزارید؟

    1. مجید گفت:

      توضیحات کامل بود

      1. با سلام
        ممنون جناب..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *