نگهداری خودرو

ترفندهای تمیز کردن داخل ماشین بدون نیاز به کارواش

تمیز کردن داخل ماشین

ماشین به عنوان خانه ی دوم بسیاری از افراد شناخته می شود. نگهداری خودرو می تواند نشان دهنده ی برخی از خصوصیات اخلاقی در افراد می باشد. بسیاری از افراد حساسیت های بسیار زیادی بر روی تمیز کردن داخل ماشین و نونوار کردن ماشین دارند. از این رو همواره در کارواش ها به سر می برند.با مراجعه به کارواش برای تمیز کردن داخل ماشین نه تنها زمان زیادی را صرف خواهید نمود، بلکه هزینه های گزافی را برای این تمیزی باید صرف نمایید.

امروزه با پیشرفت علم و آگاهی افراد در هر زمینه ای ، راهکارها و ترفندهای جالبی برای تمیز کردن داخل خودرو ارائه شده است که مورد توجه بسیاری از افراد می باشد. شما نیز با یکبار استفاده از این ترفندها برای برق انداختن داخل ماشین خود، هرگز به کارواش مراجعه نخواهید کرد.

راهکارهای ایده آل برای تمیز کردن داخل ماشین

برای اینکه بتوانید از خودروی تمیز و مطلوبی برخوردار باشید بهتر است گام به گام همراه ما باشید تا از ایده های ناب و خلاقانه برای شستن داخل ماشین بهره مند گردید.

جمع آوری وسیله ها

همیشه برخی از وسایل در خودروی شما جا مانده اند و یا به سبب عجله در کاری بر روی صندلی ها رها شده اند. جمع آوری وسیله ها از داخل ماشین گام اول در تمیز کردن داخل خودرو خواهد بود. بهتر است تمامی مکان ها مانند داشبوردها ، زیر سیگاری ها و … در داخل ماشین تخلیه شوند تا شما از دغدغه ی کمتری برای تمیز کردن داخل ماشین برخوردار باشید.

تمیز کردن کنسول جلویی خودرو

یکی از مهمترین مکانها که گرد و غبار بسیار زیادی را به خود جذب نموده و همچنین دارای درزهای بسیار زیادی می باشد، کنسول جلویی در خودرو خواهد بود. اگر این کنسول از براقیت مناسبی برخوردار باشد، بسیار سبب جلب توجه می گردد. در کارواشها برای جلب توجه مشتریان و رضایت آنها ، زمان زیادی را صرف تمیز نمودن کنسول جلویی می نمایند. استفاده از برخی وسایل ها مانند انواع اسپری های پاک کننده، اسپری های براق کننده، روغن ها و .. می تواند در تمیز کردن داخل ماشین بسیار موثر باشد.

در این مرحله ابتدا گرد و غبار را پاک می نمایند، سپس اقدام به استفاده از مواد شوینده برای پاکسازی می کنند. با استفاده از یک دستمال خشک شستشو را خشک می نمایند و برای جلای بیشتر کنسول اقدام به استفاده از برخی روغن های مخصوص و یا اسپری های براق کننده خواهند نمود. با این روش از کنسولی بسیار تمیز و خیره کننده برخوردار خواهید شد.

تمیز کردن داخل ماشین

شستشوی داخل خودرو

یکی دیگر از موارد بسیار مهم در تمیز کردن داخل ماشین، پاکسازی و شستشوی داخل خودرو خواهد بود. برای پاکسازی مناسب و موثر ابتدا اقدام به خارج کردن کفپوش های سه بعدی  خودرو می‌نمایید. از یک جارو برقی استفاده نموده و تمامی سطوح داخلی ماشین را جارو کنید. صندلی ها و درزهای موجود در آنها ، کناره های دنده ، زیر صندلی ها و … از مکان هایی هستند که زباله های ریز بسیاری را در خود جای خواهند داد. استفاده از مکنده های متفاوت بر روی جاروبرقی تاثیرات چشمگیری بر روی این تمیزی ها خواهد داشت. اگر دارای روکش چرمی در ماشین خود هستید، می توانید از اسپری های مخصوص استفاده نمایید. کفی ها را نیز جداگانه با مواد شوینده و فرچه های مخصوص شسته و اجازه دهید خشک شوند.

شستن داخل ماشین

تمیز کردن صندوق عقب خودرو

تمیز کردن شیشه ها در داخل ماشین بسیار مهم خواهد بود. زمانی برق انداختن داخل خودرو به بهترین نحو انجام می شود که شیشه ها نیز شفافیت خیره کننده ای داشته باشند. استفاده از دستمال مناسب و شیشه شور می تواند در تمیز کردن داخل ماشین و تمیز کردن صندوق عقب بسیار موثر باشد. استفاده از کفی ها در داخل ماشین بسیار مهم خواهد بود. کفی ها باید زمان مناسبی برای خشک شدن داشته باشند. استفاده از کفی های نم دار ، سبب ایجاد بوی نامطبوع در داخل ماشین خواهد شد.

آیا می دانید با مرتب کردن صندوق عقب در کاهش مصرف سوخت خودرو کمک می کنید؟

در تمیز کردن سقف ماشین

در برق انداختن داخل ماشین و تمیز کردن داخل ماشین، توجه به سقف ماشین نیز از اهمیت فوق العاده ای برخوردار خواهد بود. سقف ماشین اگر از براقیت و تمیزی مناسبی برخوردار نباشد، زیبایی و تمیزی داخل ماشین را از بین خواهد برد. همچنین بوی ناخوشایندی را به همراه خواهد داشت. استفاده از مواد شوینده و خوشبو کننده برای سقف ماشین ایده ی بسیار مناسبی می باشد. این منطقه در اثر برخورد دست و موی سر ، دچار آلودگی و بوی نامطبوع خواهد شد. استفاده از مواد شوینده در کنار انواع خوشبو کننده ها می تواند بسیار موثر واقع گردد.

دستمال کشی درب ها و دستگیره ها

دستمال کشی و شستشوی درب ها در خودرو نیز یکی از گام های بسیار موثر در تمیز کردن داخل ماشین به شمار می آید. دستگیره ها و درب های ماشین همواره در معرض جذب آلودگی و لکه های بسیار زیادی هستند. برای برق انداختن داخل خودرو، دقت به تمیزی و براقی درب ها و دستگیره ها بسیار مهم و ضروری است.

تمیز کردن دستگیره های خودرو

استفاده درست از چادر ماشین برای مانع از ورود گرد و غبار

حال که شستن خودرو به بهترین شکل انجام پذیرفته است، مهمترین روش نگهداری از این پاکسازی منحصر بفرد خواهد بود. استفاده از انواع چادر ماشین، در جلوگیری از ورود گرد و غبار و لک شدن شیشه ها ی خودرو بسیار موثر است. سطل زباله در ماشین از ضروریات نگهداری مناسب از تمیزی ماشین می باشد. افراد با استفاده از سطل زباله در ماشین، دیگر آشغالهای خود را بر روی صندلی ها و یا کف ماشین رها نخواهند نمود. همچنین استفاده از برخی مواد خوشبو کننده مانند اسپری های مخصوص ماشین و یا برخی از مواد مانند قهوه، بر روی بوی مناسب ماشین اثر گذار می باشند.

افراد خوش سلیقه و تمیز همواره در ماشین خود از یک اسپری براق کننده نیز برخوردار هستند. این اسپری موجب می شود که شما در زمان مشاهده ی یک لکه، با استفاده از این اسپری در جهت برطرف نمودن آنها برآیید. استفاده از شیشه پاک کن نیز در داخل ماشین بسیار مناسب می باشد. استفاده از روزنامه بر روی کفی ماشین در برخی از موارد جوی، قابل قبول خواهد بود. کفش های خیس و گلی می تواند اتفاقات ناخوشایندی را با خود به همراه داشته باشد. استفاده از روزنامه در شرایط بارندگی، بسیار منحصر بفرد و ایده آل می باشد. استفاده از بوگیر مناسب درون ماشین ایده ای مفید و خلاقانه خواهد بود.

برای تمیز کردن لکه های روکش صندلی کلیک کنید

یک نظر در “ترفندهای تمیز کردن داخل ماشین بدون نیاز به کارواش

  1. سهیل گفت:

    یه بچه ۶ ساله بخواد واسه اولین بار ماشین باباشو بشوره مطمئن باش به همین تمیزی کار در میاد.اما وقتی میگی ترفند ها و فلان و فلان یعنی دقیقه از چه ماده ای به چه شکل با چی استفاده کنیم.دکست داشتی بیا تا یه ماشین برات بشورم،شما هم فیلم بگیر بزار اینستا ببین 1M لایک میخوره یا نه!
    الان که همه چی گرون شده با ۳ تومن ماشین عروس تحویلت میدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *