مقالات مرتبط با روکش صندلی خودرو

از بین بردن لکه از صندلی

از بین بردن لکه از صندلی

یکی از مواردی که بر زیبایی و جذابیت داخل ماشین بسیار اثر گذار است، روکش صندلی ها می باشد. این مقوله همواره مورد توجه بسیاری از افراد خواهد بود. در برخی از موارد به دلایلی روکش صندلی شما دچار مشکلات خاصی خواهد شد. یکی از این مشکلات به وجود آمدن برخی از لکه های نامناسب بر روی روکش صندلی خودرو خواهد بود. برای از بین بردن لکه از صندلی موارد بسیار زیادی وجود خواهد داشت. افراد با توجه به این موارد می توانند اقدام به پاکسازی و از بین بردن لکه ها نمایند.

لکه های گوناگون با توجه به شرایط خاصی از بین خواهند رفت. در این مطلب به برخی از راهکارها برای از بین بردن لکه از صندلی اشاره خواهیم نمود. البته راهکارها با توجه به نوع لکه متفاوت خواهند بود با الولوکس همراه باشید تا راه های از بین بردن لکه از صندلی را به شما عزیزان یاد بده.

از بین بردن لکه چربی از صندلی

روکش های مختلفی برای صندلی ها در بازار موجود هستند که هر کدام ویژگی های منحصر بفردی را دارا خواهند بود. ایجاد لکه بر روی هر کدام از آنها به نحو خاصی پاکسازی می شود. برخی از این روکش ها دارای متریال ساختی هستند که به راحتی قابلیت پاکسازی انواع لکه ها را در بر خواهند داشت. برخی دیگر اما کمی سختی در پاکسازی را در بردارند.

روکش چرمی

برای از بین بردن لکه چربی از صندلی که دارای روکش چرمی است می توان به سادگی اقدام به پاکسازی نمود. متریال تهیه این روکش ها به نحوی می باشد که از نفوذ چربی به روی صندلی خودداری می نماید. از این جهت به راحتی قابل پاکسازی و تمیز نمودن خواهد بود. با ترکیب مقداری مایع ظرفشویی ، سرکه سفید و آب به راحتی می توانید برای پاکسازی این لکه ها اقدام نمایید.

فقط کافیست دستمالی را به این مواد آغشته نموده و بر سطح روکش مالش دهید، سپس با یک دستمال تمیز اقدام به خشک کردن سطح صندلی نمایید.

 

روکش صندلی پارچه ای

از بین بردن لکه چربی از روی روکش های پارچه ای کمی زمان بر تر خواهد بود. زیرا این لکه ها به راحتی از بافت پارچه ای عبور خواهند نمود. بهترین راه برای این پاکسازی خارج نمودن و شست و شوی لکه از صندلی خواهد بود. اما اگر زمان کافی را برای انجام این کار ندارید، می توانید از مواد ذکر شده در بالا استفاده نموده و با مسواک اقدام به پاکسازی نمایید.

 

 

پاک کردن لکه از صندلی

 

از بین بردن لکه روغن از صندلی

یکی دیگر از لکه هایی که بر روی روکش صندلی ها در برخی از موارد ایجاد می شود و چهره ای نامناسب را برای روکش صندلی به ارمغان می آورد، لکه های روغن خواهد بود. برای پاک کردن لکه های چربی از روی روکشهای چرمی و همچنین روکش های پارچه ای می توان از روشهای یکسانی استفاده نمود. اما در روکش های پارچه ای باید دقت عمل بیشتری را به خرج داد. زیرا این روکش ها از قابلیت نفوذ پذیری برخوردار خواهند بود. از این جهت در معرض آسیب بیشتری می باشند.

برای پاک کردن لکه از روی صندلی، ابتدا باید اقدام به برداشت مازاد لکه نمایید. این عمل با استفاده از برخی لوازم ها امکان پذیر می باشد. استفاده از کاردک با در نظر گرفتن تیزی نوک آن بسیار مناسب خواهد بود. تیزی کاردک در مواردی می تواند آسیب های جبران ناپذیری را برای روکش صندلی شما به همراه داشته باشد. سپس استفاده از مواد شوینده مانند مایع ظرفشویی بسیار ایده آل و مناسب خواهد بود.

اسپری نمودن ترکیب آب و سرکه سفید و یا سرکه و جوش شیرین نیز می تواند در پاک کردن لکه از صندلی بسیار موثر باشد.

 

تمیز کردن صندلی

از بین بردن لکه بنزین از صندلی

برای تمیز کردن صندلی از لکه ی بنزین نیز باید از روشهای خاصی استفاده نمود. لکه ی بنزین علاوه بر ایجاد چهره ای نامناسب بر روی صندلی ها، بوی نامطبوعی را نیز برای داخل ماشین به همراه خواهد داشت.

  • روکش چرمی

در روکش های صندلی چرمی برای از بین بردن لکه ی بنزین می توان از ترکیب سرکه سفید و آب استفاده نمود. این محصول را بر روی روکش صندلی اسپری نمود و پس از گذشت یک ساعت، اقدام به پاکسازی آن با دستمال تمیز و مناسب نمود.همچنین استفاده از جوش شیرین نیز بسیار اثر گذار خواهد بود.

 

  • روکش صندلی پارچه ای

برای از بین بردن لکه بنزین از صندلی در روکش صندلی پارچه ای می توان از آمونیاک برای این پاکسازی استفاده نمود. توجه ویژه به این که استفاده از آمونیاک برای پاکسازی روی روکش های چرمی هرگز پیشنهاد نخواهد شد. البته در مواقعی که این پاکسازی ها بی تاثیر باشند، بهتر است اقدام به تعویض روکش صندلی ماشین خود نمایید. از این طریق می توانید ماشین زیبا و خیره کننده ای را در بر داشته باشید.

 

شستشوی لکه از صندلی

پاک کردن لکه گریس از صندلی

یکی دیگر از لکه هایی که در برخی از موارد شاهد ایجاد آن بر روی روکش صندلی، خصوصا روکش صندلی راننده خواهید بود، لکه ی گریس می باشد. برای پاکسازی این لکه می توانید از ترکیب پودر بچه، صابون و یا مایع ظرفشویی و آب استفاده نمایید. محلول تهیه شده را با استفاده از مسواک بر روی محل مورد نظر مالش دهید تا بتوانید به بهترین نحو برای از بین بردن لکه از صندلی اقدام نمایید. پس از شست و شوی لکه از صندلی، می توانید اقدام به پاک کردن لکه از صندلی نمایید.

پاکسازی لکه روی صندلی

ناامیدی در از بین بردن لکه از صندلی

در برخی از موارد، برخی از لکه های ایجاد شده بر روی روکش های صندلی ها، دارای عمق وسیعی خواهند بود. همچنین قابلیت تمیز کردن صندلی نیز در آنها وجود نخواهد داشت، بهترین راه در این موارد استفاده از روکش صندلی جدید خواهد بود. در مواردی که شست  و شوی لکه از صندلی کارآمد نباشد، بهترین راه تعویض روکش صندلی خواهد بود. روکش صندلی یکی از ملزومات مهم در ماشین به شمار می آید. اگر شما از روکش مناسبی برخوردار باشید، نه تنها زیبایی خودروی شما دو چندان خواهد شد، بلکه کیفیت بسیار بالایی را از طریق انتخاب جنس روکش صندلی نیز تجربه خواهید نمود. لکه هایی که قابل شست و شو نیستند همواره بسیار عذاب آور و مورد دید خواهند بود.شما به راحتی می توانید با خرید آنلاین روکش صندلی از سایت الو لوکس،با مقایسه انواع روکش صندلی خودرو درج شده از مزایا و معایب انواع روکش صندلی خودرو و نحوه نصب روکش صندلی ماشین مطلع شده و با توجه به قیمت روکش صندلی نسبت به آن خریداری کنید.

 

سولات متداول پاک کردن لکه از صندلی ماشین

پاک کردن و از بین بردن لکه از صندلی بسته به نوع لکه و جنس روکش صندلی شما متفاوت است. که برای هر کدام از این حالت ها توضیحات کامل داده شده است.

از بین بردن لکه چربی از روی روکش های پارچه ای کمی زمان بر تر خواهد بود. زیرا این لکه ها به راحتی از بافت پارچه ای عبور خواهند نمود. بهترین راه برای این پاکسازی خارج نمودن و شست و شوی لکه از صندلی خواهد بود. اما اگر زمان کافی را برای انجام این کار ندارید، می توانید از مواد ذکر شده در بالا استفاده نموده و با مسواک اقدام به پاکسازی نمایید.

در  برخی مواقع به علت نفوذ و وسعت زیاد شست و شوی روکش صندلی خودرو کارامد نباشد. بهترین راه حل تعویض روکش های صندلی خودرو می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *